Tilbake til alle arrangementer

SoMe til froksot - Best practice: Digitalt frokostseminar

SoMe til frokost - Best practice

Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!

Den 24. august inviterer vi til MFO Frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av SoMe-byrået Elg, OBS Bygg, ICE og Influencer marketing byrået Max Social som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.


På dette frokostmøtet får du blant annet:

  • Oppdatering på siste nytt innen sosiale medier - tall og current trends 

  • To råsterke SoMe-case fra OBS Bygg og ICE: hvordan har de lykkes og hva har de lært? 

  • Lære mer om community management, hvorfor og hvordan? 

  • Hvordan jobbe best med influencere - dos and don'ts

  • 2 konkrete mini-case som viser hvordan man lykkes med influencermarkedsføring i sosiale kanaler

En oppdatering fra SoMe-byrået Elg

Byråleder i Elg Tonje Hallén Askim serverer deg siste nytt, ferske brukertall og trendene som gjelder akkurat nå! 

ice bygger 5G for det du bruker 5G til

Når ice skulle kommunisere sin utrulling av 5G i Norge, var det viktig at det ble gjort på en måte som var forståelig for folk flest. Andre aktører i både inn- og utland fikk 5G til å virke noe fjernt og futuristisk, og det var derfor viktig for ice å vise hvordan 5G vil brukes for de fleste, som å se ulike klipp på YouTube, framfor å fjernoperere pasienter fra hytta.

Ice ønsket så å ta humoren i dette konseptet videre ut i sosiale medier, men det var viktig at det ble gjort på kanalenes premisser og i samarbeid med profiler hvor humoren passet naturlig inn. På bakgrunn av dette skapte ice sammen med SnilleRunar konseptet «ice bygger 5G for det du bruker 5G til» på sosiale medier.

Oskar & Erik pusser opp

Hvordan får man unge til å se fem minutter med reklame for byggevarer?

Lise Haugan fra Obs BYGG forteller om caset som underholdt og engasjerte hundretusenvis av nordmenn i fjor. Caset resulterte i den første norske nominasjonen til prestisjetunge YouTube Works Awards, og resultater man sjelden har sett – både nasjonalt og internasjonalt.

Influencer marketing: behind the scenes!

Max Social gir deg et eksklusivt innblikk i hvordan det egentlig fungerer når man jobber med influencere.

- Hva går galt når det ikke virker? Var det vår feil, kundens feil, influencerens feil?
- Hvordan fungerer det rent praktisk sett å jobbe med profiler? Vi tar deg med behind the scenes.
- Hvilke kampanjer har vært en suksess du som markedssjef kan la deg inspirere av? Lær av to mini-case som tar for seg gode kampanjer med bruk av influencere i de sosiale mediene Instagram & Tiktok.