Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2023!
mai
28.
4:00 p.m.16:00

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2023!

Meld deg på her!

Velkommen til årets store sommerfest med MFF! 

Vi gleder oss til å samle alle markedsførere til en helaften! 

Tirsdag 28. mai inviterer vi til årets store sommerfest på Hartmanns Brygge - byens nyeste og hotteste festlokale!

Vi skal dele ut den hederlige prisen: Årets Markedsfører 2023, og på scenen får du høre de tre finalistene fortelle om deres markedsstrategi. Det vil bli inspirerende faglig påfyll, men vi lover også knakende god underholdning, bobler, deilig mat, og ekte sommerfeststemning! 

Program kommer!

MELD DEG PÅ HER

Vis arrangement →

Frokostseminar: 10 minutes of marketing
apr.
25.
8:00 a.m.08:00

Frokostseminar: 10 minutes of marketing

MFF har invitert bransjestemmer og kloke hoder hos medlemsbedriftene til å fortelle bransjen om hva de brenner for i digital kommunikasjon og markedsføring. Nå skal du få de beste rådene fra noen av Sørlandets sterkeste merkevarer, men da må du være til stede!

Bedriftene er:

Hennig-Olsen Is

Kilden teater og konserthus

Sparebanken Sør

Amfi Vågsbygd / Sandens (Olav Thon)

Moment Analyse

Her deler bedriftene meninger som er direkte spisset og helt ufiltrert. Det holdes en 10 minutters appell av hver bedrift.

Kom å hør noen av de beste i byen sin apell om hva de brenner for og hvorfor!

Dette arrangementet er en unik mulighet til å få med seg korte, inspirerende foredrag fra ledende stemmer innen markedsføringsteknologi og trender. Hver foredragsholder får kun 10 minutter til å presentere sitt viktigste råd for å styrke din digitale markedsføringsstrategi i 2024.


Når: 25. april 2024

Hvor: 4. etasje hos Fædrelandsvennen, Torvet i Kristiansand

Det serveres frokost

Vis arrangement →
Generalforsamling 2024 - digitalt
mar.
14.
4:30 p.m.16:30

Generalforsamling 2024 - digitalt

DIGITAL GENERALFORSAMLING

ALLE SOM DELTAR FÅR ET GAVEKORT FRA WOLT PÅ 200 KRONER.

Vi møtes digitalt for å markere et fantastisk godt år i Markedsføringsforeningen sammen med våre kjære medlemmer! Vi kombinerer årsmøtet med mat som kan bestilles via Wolt. Gavekort blir sendt ut i forkant av generalforsamlingen. Hver medlemsbedrift har mulighet til å melde på to stk.

Les gjerne igjennom årsmelding og årsoppgjøret for 2023 før generalforsamlingen.

Link til arrangementet blir sendt ut i forkant av generalforsamling.

Årsmelding 2023

Årsoppgjør 2023

Agenda:

- Årsmøte

 Bindende påmelding innen 13. mars.

 Sted: Digitalt

Vis arrangement →
Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024
feb.
29.
8:15 a.m.08:15

Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024

Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024

2024 byr på store utfordringen for markedsførere og det er viktige spørsmål vi må ha svar på for at deler av vår markedsføring skal fortsette å være effektiv og at vi fortsatt samler inn data.

Tom Ågedal - Daglig leder i Onlynx AS kommer til Kristiansand for å gå gjennom et kurs i nettopp dette. Tom har 10 års erfaring innen markedsføring og sporing, spesielt innenfor Google Tag Manager.Onlynx AS har siden 2018 hjulpet små og store bedrifter i Agder med å optimalisere annonsering og datainnsamling.

De siste årene har Onlynx fokusert på overgang til Google Analytics 4, Conversions API og Server side tagging hvor de har hjulpet mange bedrifter som ikke har tilgang på egne utviklere med å effektivisere og måle sin digitale markedsføring.


Dette er teamer vi skal gjennom:

  1. Oppdatering av samtykkemodus for trafikk i EØS

“For å fortsette å bruke funksjoner knyttet til måling, remarketing og personlig tilpasning av annonser må du innhente samtykke til bruk av personopplysninger fra brukere basert i EØS og dele samtykkesignaler med Google. Kravene gjelder også hvis du bruker Google Analytics-data i Google-tjenester”

Fra og med Mars 2024 vil Google Consent mode være obligatorisk for å samle inn brukerdata. Det er nærliggende å anta at remarketing og publikums-bygging vil bli særdeles utfordrende når Google Consent mode blir obligatorisk.

Hvis din bedrift benytter Google ADS remarketing eller publikum er det viktig at man tar tak i problemstillingen raskt.

2. Enda en endring som kan påvirke markedsførere i 2024 er blokkering av 3. parts informasjonskapsler.

I Januar begynte google å blokkere informasjonskapsler for 30 millioner brukere (1%) og i løpet av 2024 vil alle som bruker nettleseren Google Chrome oppleve det samme.

For nettsteder som er avhengig av 3. parts informasjonskapsler i sin datainnsamling vil dette være en stor omstilling.

GA4 som en personvern fokusert datainnsamler vil via maskin læring og modellering fungere uten informasjonskapsler, men man kan via Server side tagging konfigurere GA4 til å benytte 1. parts informasjonskapsler.

Mange annonseringsplattformer som blant annet Facebook, Snapchat og Tiktok tilbyr i dag Conversions API som er en god mulighet til å kunne fortsette å spore uavhenging av informasjonskapsler. 

Ved hjelp av brukerparametere du sender sammen med CAPI-hendelser, vil disse matche hendelser til brukere i deres database. Lik slik som “gammeldags” pixels sporing har fungert ved hjelp av informasjonskapsler

Et resultat av å benytte CAPI  er at du vil ha mer pålitelig data som ikke stoler på informasjonskapsler i det hele tatt.

Og man kan man forvente en økning i målte konverteringer, lavere annonseringskostnad, bedre publikums-bygging med andre ord bedre effekt av din annonsering.

Vi ser mer på hva server side tracking og Conversions API er og hvordan dette kan settes opp på en god og kostnadseffektiv måte.


Frokost serveres fra klokken 08.00

Vis arrangement →
Forbrukertrender - med Paal Fure
feb.
1.
8:00 a.m.08:00

Forbrukertrender - med Paal Fure

Forbrukertrender med konsekvenser for markedsføring og kommunikasjon.

Paal Fure skal holde foredrag om de viktigste forbrukertrendene i 2024, og konsekvensene for markedsføring og kommunikasjon, i Kristiansand 1. februar 2024 på Caledonien. 

Hvordan påvirker den digitale og økonomiske utviklingen forbrukerens adferdsmønster og hvilke konsekvenser får dette for oss som jobber med markedsføring?
Hvordan kan vi utvikle tjenester og kommunikasjon i takt med endrede spilleregler?
Hvilke trender vil råde fremover, i en tid preget av alvor og økonomisk usikkerhet?
Kom og få et viktig frempek fra en av Norges største på trendanalyse og merkevarebygging.

Om Paal Fure

Paal Fure er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere innen
moderne merkevarebygging og marketing. Han er nordeuropasjef og adm.dir. i Norge for byråkonsernet Dentsu.
Fure har ansvar for nær 3000 personer innen alle fagområder innen moderne marketing i fire land. Han er en anerkjent strategisk rådgiver og styremedlem for innovative og ambisiøse virksomheter. Paal Fure er en uvanlig produktiv fagperson og har stått bak en rekke toneangivende rapporter samt en lang rekke trendanalyser. Han er også ansvarlig for fagboken «Den Moderne Folkeligheten» og det markedsledende kursopplegget «Dentsu Digital Academy». Paal Fure holder et meget begrenset antall foredrag pr år.

Foredraget arrangeres i samarbeid med MFF – Markedsføringsforeningen, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Kvadraturforeningen.

Vi starter arrangementet med en deilig hotellfrokost hos Caledonien.
For refusjon må avmelding skje senest 48 timer før arrangementsstart. 

Vis arrangement →
Årets store julefrokost
des.
7.
8:00 a.m.08:00

Årets store julefrokost

𝘏𝘖 𝘏𝘖 𝘏𝘖 - endelig er tiden inne for å finne frem den fæleste julegenseren du har!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember. Det blir mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger, i tillegg til en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater»

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med gavedryss med premier, deilig julefrokost, og ikke minst en rekke underholdningsaktiviteter som garantert vil sørge for god stemning.

Dette kan du forvente: Vi er så heldige å få besøk av DJ Lobotom som skal få oss inn i julestemning, Benedicte som skal synge juleklassikere, og Hilde som skal snakke om "sammen om byen vår". 

Vi garanterer god stemning, underholdning, herlig mat, og skikkelig julefølelse.

Kleskode: julete 

Meld deg på her!

Vis arrangement →
(UTSOLGT) NYHET! Byråbattle Sørlandet
nov.
7.
8:30 a.m.08:30

(UTSOLGT) NYHET! Byråbattle Sørlandet

1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?

7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2023! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.

Hva er MFFs Byråbattle?

De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!

Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.

Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.

Dette har byråene fått beskjed om å presentere:

  • skissere en mediestrategi basert på brief

  • Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til malgruppen(e).

  • Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres

Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.

Arrangementet er dessverre utsolgt og det er stengt for påmelding.

Vis arrangement →
Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere
sep.
28.
8:30 a.m.08:30

Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere

Frokostseminar: Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere

Kunstig intelligens er ikke bare en av vår tids mest transformative teknologier, men også en kraft som raskt endrer markedsføringslandskapet. Selv om teknologien i kjernen er avanserte dataprogrammer trent med enorme datamengder, er dens potensial i markedsføring nesten grenseløst. I de seneste årene har AI ikke bare forvandlet hvordan vi nærmer oss dagens markedsføring, men gir også klare indikasjoner på hvor bransjen er på vei. Med evnen til å tilby personaliserte kundeopplevelser og forutsi forbrukertrender, setter AI markedsførere i en posisjon hvor de kan ligge flere skritt foran. Men en ting er sikkert: "Hvis du ikke henger med på kunstig intelligens-kappløpet, hopper du av." I foredraget vil Morten Goodwin dykke ned i dagens bruk av kunstig intelligens i markedsføring, og også kaste lys over hva vi kan forvente i de kommende årene. Hvordan vil AI forme fremtidens markedsføringsstrategier, og hvilke nye utfordringer og muligheter vil oppstå? Bli med for å sikre at du ikke blir etterlatt i støvet av AI-revolusjonen.

På dette frokostmøtet får du blant annet lære:

  • Forståelse av AI i Markedsføringens Kontekst: Deltakerne vil oppnå en god forståelse av kunstig intelligens egentlig er, spesifikt innen markedsføring. Sentrale temaer vil inkludere AI's rolle i å skape personaliserte kundeopplevelser og dens evne til å forutsi forbrukertrender.

  • Innsikt i Fremtidige Trender: Hva innebærer det å være en markedsfører i en tid hvor AI stadig tar en større rolle? Foredraget vil gi deltakerne en klar visjon om markedsføringsbransjens fremtidige retning med AI som en sentral aktør. 

  • Utfordringer og Etiske Betraktninger: Selv om AI bringer med seg mange fordeler, er det også utfordringer å ta hensyn til, spesielt innen etikk og personvern. Deltakerne vil få innsikt i disse potensielle utfordringene, samt strategier for å navigere dem. Fokus vil også være på viktigheten av å anvende AI på en ansvarlig og etisk måte i markedsføring.

Om foredragsholderen: 
Morten Goodwin er professor i kunstig intelligens ved Universitetet i Agder og har en stilling som professor 2 ved OsloMet. Han er medgründer og ledende forsker hos AI Experts, og fungerer som nestleder ved Senter for kunstig intelligensforskning. Han er anerkjent som en av Norges fremste eksperter innen kunstig intelligens. Goodwin kombinerer roller som professor, lærer, samfunnsdebattant, formidler, forfatter og CTO. Med mer enn 15 års akademisk erfaring, en doktorgrad og over 200 fagfellevurderte artikler, er han en dedikert forsker som fokuserer på dype nevrale nettverk. I 2023 mottok han NORA-prisen for sitt fremragende bidrag til AI-samfunnet, utdanning og formidling, og ble av Khrono listet blant de 300 mest publiserte forskerne i Norge.

Vis arrangement →
SoMe til froksot - Best practice: Digitalt frokostseminar
aug.
24.
9:00 a.m.09:00

SoMe til froksot - Best practice: Digitalt frokostseminar

SoMe til frokost - Best practice

Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!

Den 24. august inviterer vi til MFO Frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av SoMe-byrået Elg, OBS Bygg, ICE og Influencer marketing byrået Max Social som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.


På dette frokostmøtet får du blant annet:

  • Oppdatering på siste nytt innen sosiale medier - tall og current trends 

  • To råsterke SoMe-case fra OBS Bygg og ICE: hvordan har de lykkes og hva har de lært? 

  • Lære mer om community management, hvorfor og hvordan? 

  • Hvordan jobbe best med influencere - dos and don'ts

  • 2 konkrete mini-case som viser hvordan man lykkes med influencermarkedsføring i sosiale kanaler

En oppdatering fra SoMe-byrået Elg

Byråleder i Elg Tonje Hallén Askim serverer deg siste nytt, ferske brukertall og trendene som gjelder akkurat nå! 

ice bygger 5G for det du bruker 5G til

Når ice skulle kommunisere sin utrulling av 5G i Norge, var det viktig at det ble gjort på en måte som var forståelig for folk flest. Andre aktører i både inn- og utland fikk 5G til å virke noe fjernt og futuristisk, og det var derfor viktig for ice å vise hvordan 5G vil brukes for de fleste, som å se ulike klipp på YouTube, framfor å fjernoperere pasienter fra hytta.

Ice ønsket så å ta humoren i dette konseptet videre ut i sosiale medier, men det var viktig at det ble gjort på kanalenes premisser og i samarbeid med profiler hvor humoren passet naturlig inn. På bakgrunn av dette skapte ice sammen med SnilleRunar konseptet «ice bygger 5G for det du bruker 5G til» på sosiale medier.

Oskar & Erik pusser opp

Hvordan får man unge til å se fem minutter med reklame for byggevarer?

Lise Haugan fra Obs BYGG forteller om caset som underholdt og engasjerte hundretusenvis av nordmenn i fjor. Caset resulterte i den første norske nominasjonen til prestisjetunge YouTube Works Awards, og resultater man sjelden har sett – både nasjonalt og internasjonalt.

Influencer marketing: behind the scenes!

Max Social gir deg et eksklusivt innblikk i hvordan det egentlig fungerer når man jobber med influencere.

- Hva går galt når det ikke virker? Var det vår feil, kundens feil, influencerens feil?
- Hvordan fungerer det rent praktisk sett å jobbe med profiler? Vi tar deg med behind the scenes.
- Hvilke kampanjer har vært en suksess du som markedssjef kan la deg inspirere av? Lær av to mini-case som tar for seg gode kampanjer med bruk av influencere i de sosiale mediene Instagram & Tiktok.

Vis arrangement →
Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2022!
jun.
8.
5:30 p.m.17:30

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2022!

Meld deg på her!

Program:

Kl.17.00 – 18.00: Registrering, Bobler, mingling, deilig tapas og loddutdeling til kveldens gavedryss

18.00 – 18:30: Konferansier Emma Lunden (Bold Type Managment) ønsker velkommen – gavedryss fra scenen

18.30 – 19.30: Presentasjoner fra de nominerte kandidatene - AKT, Kanalbyen og Phonero. Gavedryss fra scenen

19.30 – 19.45: Uforglemmelig underholdningsinnslag med stand-uper Fredrik Landmark

19.45 – : Vi presenterer vinner av Årets Markedsfører 2023 – premieutdeling

20.00 – 20.20: Uforglemmelig underholdningsinnslag med Spellemannsnominerte Unge Beirut

21.20 – utover: FEST med DJ Spotify

Vi lover dere hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss og deilig mat! 

Ses vi? 

Vis arrangement →
Gratis frokostseminar: Kommunikasjon i kaos med Kommunikasjonsforeningen i Agder
mai
10.
8:30 a.m.08:30

Gratis frokostseminar: Kommunikasjon i kaos med Kommunikasjonsforeningen i Agder

Sammen med Kommunikasjonsforeningen i Agder ønsker vi velkommen til felles frokostseminar!

Enten dere står i en lang og seig krise, eller det er en pågående endring i organisasjonen: å kommunisere i uoversiktlige omstendigheter er krevende.

Seniorrådgiverne Tiril Haarsaker og Maren Bækkelund Ellingsen har jobbet med krise- og endringskommunikasjon i flere år, og har bistått virksomheter som blant annet Tibber, Sparebanken 1, McDonald’s og FINN med strategisk og operativ posisjonering.

På dette frokostmøtet deler de erfaringer og råd som kan bidra til å jobbe systematisk - og beholde roen, når omstendighetene er kaotiske. De deler teori og nyttige verktøy, men viktigst av alt er de praktiske erfaringene om hva som fungerer - og hva som overhode IKKE fungerer.

Vis arrangement →
Kontekstuell annonsering: Tatt helt ut av kontekst!
apr.
27.
8:00 a.m.08:00

Kontekstuell annonsering: Tatt helt ut av kontekst!

Markedsføringsforeningen i Kristiansand ønsker velkommen til frokostseminar torsdag 27. april! 

Temaet for frokostseminaret er kontekstuell annonsering. Vi får besøk av Tor Helge Løvåsen som er Head of Advertising Operations ved Polaris Media.

Under seminaret får du lære mer om: 

  • Hvorfor snakker vi mer og mer om kontekst, og innhold?

  • Hvordan påvirker kontekstuelle annonseprodukter fremtidens merkevarestrategier?

  • Hvilke kontekstuelle annonsemuligheter/verktøy finnes for nasjonale-, regionale og lokaleannonsører?

  • Hvorfor og hvordan kommer du i gang med kontekstuell markedsføring? 

Påmelding

Praktisk informasjon:

Hvor: Fædrelandsvennen, 4. etg, Rådhusgata 14, Kristiansand

Når: Vi serverer frokost fra kl 08.00 - seminaret begynner 08.30

Pris medlemmer: 499,-

Pris ikke medlemmer: 899,-

 

Velkommen! 

Vis arrangement →
Generalforsamling 16. mars på Håndverkeren
mar.
16.
4:30 p.m.16:30

Generalforsamling 16. mars på Håndverkeren

Velkommen til fysisk generalforsamling på Håndverkeren i Kristiansand.




MØT BRANSJEKOLLEGER TIL EN HYGGELIG ETTERMIDDAG 16. MARS KL. 16.30!

 Vi møtes for å markere et fantastisk godt år i Markedsføringsforeningen sammen med våre kjære medlemmer! Vi kombinerer årsmøtet med deilig mat og drikke. Hver medlemsbedrift får gratis inngang, mat og drikke for én person. 

 

Agenda:

- Årsmøte

- Servering av mat og god drikke

 

Arrangementet er gratis for inntil én person pr. medlemsbedrift. Ikke-medlemmer kr 400,-

 Bindende påmelding innen 10. mars.




Ved allergener eller om det er noe du absolutt ikke kan ha, send oss en mail på post@mff.no. Menyen er ikke satt enda.

Klikk her for å laste ned årsregnskapet 2022

Klikk her for å laste ned årsmeldingen til Markedsføringsforeningen 2022

Vis arrangement →
Oppskriften på en sterk merkevare med Kantar
feb.
16.
8:15 a.m.08:15

Oppskriften på en sterk merkevare med Kantar

Merkevarebygging i krisetider og oppskriften på en sterk merkevare med Kantar

Kantar er et av verdens største og ledende rådgivningsselskaper innen markedsundersøkelser og -analyse.

Har du lurt på hva som er oppskriften på en sterk merkevare, eller hva de sterke merkevarene gjør riktig? Det skal vi se på i dette frokostseminaret sammen med Kantar. Vi skal også se på hvordan en pandemi, økning i renter, dyrere drivstoff og høye strømpriser påvirker forbrukerne. Her får du svar på om forbrukertrendene har forandret seg og hvordan vi reagerer i krisetider.

I dette seminaret skal vi gjennom store temaer som merkevarebygging, krisetider og hvordan merkevarebygge i utfordrende perioder.

Om foredragsholderen: Aslaug Kalve er Strategisk Rådgiver Merkevare i Kantar. Hun har over 20 års erfaring innen markedsanalyse, merkevare, strategi, kommunikasjon og medier, med jobb i selskapene MMI/Synovate, MediaCom og sist som analysesjef i P4 gruppen. Hennes ekspertise er analyse og problemstilling knyttet til merkevarebygging og kommunikasjon, og har jobbet med bransjer som Food & Retail, Bank og Forsikring, Legemiddelindustri, Medier, Politikk og Department.

Vis arrangement →
Hvordan lage en markedsstrategi som faktisk fungerer?
jan.
25.
8:00 a.m.08:00

Hvordan lage en markedsstrategi som faktisk fungerer?

Markedssjefene ved Trine Kolbjørnsen leverer foredrag om markedsstrategi.

Etter å ha jobbet med hundrevis av kunder innen de fleste bransjer, har Markedssjefene utviklet sin egen metode for å lage en markedsstrategi som faktisk fungerer. I foredraget forteller Trine Kolbjørnsen hva de mener med i strategien og hva som kan være fint å ha med. Teamer vi skal innom inkluderer posisjonering og konkurrentanalyse, mål og målgrupper, personas og kjøpsreisen. I tillegg belyser hun viktigheten av en tydelig og enkel kommunikasjonsstrategi.

Om Markedssjefene

Markedssjefene er et konsulentselskap som leverer marketing for hire. Hos oss kan du leie markedsførere, når du vil og så lenge du vil.

Våre konsulenter er spesialister på markedsføring. Vi er fagsterke, fremoverlente og hyggelige å ha som kollegaer. Vi setter oss stadig inn i nye problemstillinger og kommer raskt i gang.

Om foredragsholder Trine Kolbjørnsen

Trine Kolbjørnsen har over 10 års fartstid innen markedsføring. Som konsulent har hun erfaring fra de aller fleste bransjer, men hjertet banker litt ekstra for komplekse kunder med komplekse budskap. Har du lyst å bli bedre kjent kan du sjekke LinkedIn-profilen hennes eller lytte til podcasten Markedslønsj hvor hun er en av to programledere.

Vis arrangement →
Årets store julefrokost
des.
1.
7:45 a.m.07:45

Årets store julefrokost

Årets julefrokost med MFF

HO HO HO - tiden er inne for å finne frem eller lage en fæl julegenser!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember.

Under denne frokosten kjører vi derfor en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater» - i tillegg til mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger. 

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med deilig julemusikk, gavedryss med premier, julebingo og deilig julefrokost. På denne frokosten får du garantert julestemning! Utfyllende program kommer når det nærmer seg.

Vis arrangement →
Kanalbattle i samarbeid med MFO
okt.
26.
9:00 a.m.09:00

Kanalbattle i samarbeid med MFO

Kanalbattle med MFO: Hvem fortjener penga våre i 2023?

Vi gjentar suksessen og blir med på kanalbattle!

Den 26. oktober får vi bevitne kanalenes viktigste pitch i løpet av året, når det blir arrangert MFO Kanalbattle for femte år på rad. Ti kanaler skal i ilden og selveste Jenny Skavlan skal lose oss gjennom morgenen.

Nytt av året er at kanalene ikke lenger står fritt til å presentere hva de vil fra scenen under sine 10 allokerte minutter. I år må de nemlig svare på en helt spesifikk brief. Les briefen byråene har fått HER 

 

I år har MFO også lagt til enda en ny faktor inn i miksen, vinneren avgjøres ikke lenger bare av publikum men også av en meget kompetent fagjury. 

 

De ti kanalene som skal i ilden er Snapchat, TV2, Schibsted, Clear Channel, Google/YouTube, Bauer Media, Amedia, Egmont People, Media Direct Norge og Facebook/Instagram. Hvem som skal sitte i juryen blir oppdatert fortløpende.

 

Hva er MFO Kanalbattle?
10 utvalgte kanalrepresentanter får 10 minutter hver til å pitche mulighetene som ligger i sin kanal, slik at du som sitter i salen kan sette opp den ultimate markedsføringsmiksen for din bedrift. Det beste som har skjedd i matchmaking-universet siden Tinder!

 

Merk: Dette er et digitalt frokostmøte.

Link sendes ut en dag i forkant. 

Vis arrangement →
LinkedIn - En plattform du må være synlig på i 2022
sep.
22.
8:00 a.m.08:00

LinkedIn - En plattform du må være synlig på i 2022

  • 9 Tordenskjolds gate Kristiansand, Agder, 4612 Norway (kart)
  • Google Calendar ICS

Vi gir deg tre alternativer for økt synlighet på LinkedIn

På tolv måneder gikk Fredrik Fornes i Hubify fra null til én million visninger på LinkedIn. Det mangedoblet salget – og styrket både hans personlige og selskapets merkevare. Nå hjelper han andre med å oppnå det samme 🚀

Sommeren 2020 var LinkedIn-profilen han sin helt død. En utdatert CV var alt du fant om du søkte Fredrik opp. Han bestemte seg for at han måtte ta grep, og teste ut denne plattformen – selv om det var dritskummelt.

Ett år senere har han holdt LinkedIn-foredrag for organisasjoner som Amnesty Norge, SpareBank 1, Schibsted, PwC og Deloitte – og fått prisen «Årets talent» under Social Media Days 2021.

I dag, etter halvannet år på LinkedIn, har han fem millioner visninger – og innkommende salg fra henvendelser gjennom LinkedIn alene til to millioner kroner.

Disse tallene sier egentlig veldig lite om Fredrik – men utrolig mye om LinkedIn. Det bor et enormt, uforløst potensial i denne plattformen – hvis du bare velger å bruke den.

Det er det under én prosent av medlemsmassen som gjør i dag. 99,6 prosent sitter i skyggen og publiserer aldri egne LinkedIn-innlegg. De resterende 0,4 prosentene deler på all trafikken.

Fredrik er blant de 0,4 prosentene. Så er det store spørsmålet: Er du?

Hvor: Tordenskjolds gate 9, 4612 Kristiansand S, Noroff

Det er også mulig å bli med digitalt

Når: Oppmøte kl 08.00 - seminar begynner 08.30

Pris medlemmer: 490,-

Pris ikke medlemmer: 899,-

Vis arrangement →
Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører 2021!
aug.
25.
5:30 p.m.17:30

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører 2021!

Velkommen til årets store sommerfest med MFF! 

Endelig kan vi igjen samles for en koselig aften.

25. August kl. 17.30 kan du bli med på avdukingen av Årets Markedsfører 2021! På scenen får du høre finalistene fortelle om deres markedsstrategi. Du kan glede deg til å høre fra Hennig Olsen, Noroff og Regntøyspesialisten.  

Agenda: 

  • Registering fra kl. 17.30

  • Presentasjoner og kåring fra kl. 18.00 - 19.00

  • Mingling, mat og drikke fra kl. 19.00 -

Vi lover dere hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss og noe godt å bite i! 

Dersom du ønsker vegetar, vegansk eller har allergier vi skal ta hensyn til send en melding til post@mff.no.  

Ses vi? 

Meld deg på her: https://bit.ly/3lgUwks

Vis arrangement →
Google Analytics, hva skjer nå?
mai
19.
8:30 a.m.08:30

Google Analytics, hva skjer nå?

Velkommen til frokostmøte hos Noroff 19. mai

1 juli 2023 stopper Google Universial Analytics å samle inn data. Det betyr at om din bedrift bruker Google Analytics er du nødt til å velge et nytt analyseverktøy. Google vil ha deg over på Google Analytics 4, men er det det riktige verktøyet for deg? Mye av det du en gang kunne om Analytics gjelder ikke lenger.

I dette foredraget vil du lære:

Hvorfor legger Google ned Universal Analytics?

Alternativer til Universal Analytics (inkl GA4)

Hvordan Google Analytics 4 skiller seg fra Universal Analytics

Fordeler og ulemper med Google Analytics 4

Hvordan komme i gang med med Google Analytics 4

Meld deg på her: https://bit.ly/3KSCY8A

Vis arrangement →
Årets store julefrokost!
des.
2.
8:00 a.m.08:00

Årets store julefrokost!

HO HO HO - endelig er tiden inne for å klemme i den fæleste julegenseren du har!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember. En liten notabene er at kåring av «Årets Markedsfører 2021» er flyttet til våren, så under denne frokosten kjører vi derfor en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater» - i tillegg til mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger. 

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med deilig julemusikk, gavedryss med 24 premier, julebingo og deilig julefrokost. På denne frokosten får du garantert julestemning! Utfyllende program kommer når det nærmer seg. 

Ikke-medlem kr 990,-
Medlem kr 599,-
Meld deg på: https://bit.ly/3iyBNQq

Vis arrangement →
Hvordan lykkes med merkevarebygging - viktigheten av innsikt
okt.
14.
8:15 a.m.08:15

Hvordan lykkes med merkevarebygging - viktigheten av innsikt

Hvordan lykkes med fremtidig merkevarebygging


Innhold i foredraget

Merkevarebygging har med tiden blitt et utvannet og fragmentert begrep uten et tilstrekkelig, godt konvensjonelt rammeverk. Det florerer litteratur, meninger og praktisk metodikk uten dokumentert faglig forankring i hva som faktisk kjennetegner og preger merkevarer som lykkes bedre og er mer lønnsomme enn andre over tid. 

Markedsføringsforeningen ønsker deg velkommen til et spennende og faglig dokumentert seminar om merkevarebygging, basert på empiri og beste praksis fra verdens ledende merkevarer både i bedrifts- og forbrukermarkedet. Hør Henning Karlsen fra Compete og London Business School, fortelle om hvordan man må tenke og arbeide for å lykkes med fremtidig merkevarebygging i markeder preget av stadig økende konkurranse

 

Agenda

  • Det underliggende tankegodset - Likhetstrekk blant de mest vellykkede merkevarene

  • En tydelig målgruppe som drivkraft

  • Den nødvendige innsikten man må ha for å skape kontekstuell- og emosjonell relevans

  • Det strategiske rammeverket som skal til for å lykkes

  • Hvordan sikre helhetlig implementering og utvikling

  • KPI struktur, kontroll og oppfølging 


Om Henning Karlsen

Henning Karlsen har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere konkurranse- og merkevarestrategier gjennom 20 år. Han har på mange måter utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi. Han har en MSc i Consumer Sociology og International Marketing & Strategy. 

​Henning har sammen med London Business School forsket på likhetstrekk mellom virksomheter som lykkes over tid og er en svært ettertraktet foredragsholder. Han har også det faglige ansvaret for ANFOs merkevareskole. 

Praktiske opplysninger:
Tid: Torsdag 14.okt kl 08.15 – 10.00.
Sted: Raddison Blu Caledonien Hotel
Pris: Medlem/ikke medlem - 490,-/899,-


Påmelding: Innen 13. oktober

KLIKK HER FOR Å KOMME TIL PÅMELDING

Vis arrangement →
MasterClass med Petter Gulli
sep.
28.
10:30 p.m.22:30

MasterClass med Petter Gulli

MasterClass med Petter Gulli i Kristiansand tirsdag 28. september:
Markedsføring, kommunikasjon og merkevarebygging i bærekraftens tid

Petter Gulli er landets fremste strategiske rådgiver innen bærekraftig merkevarebygging.
Han er initiativtaker til Grønnvaskingsplakaten, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og forfatter av boka «HÅP – en praktisk guide for klimaoptimister».

I mer enn tretti år har Petter Gulli jobbet med reklame og markedsføring - selve turboen i forbrukermaskineriet. For tre år siden sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å kun arbeide med å engasjere folk flest i det grønne skiftet, skape konkurransefortrinn for virksomheter som satser på bærekraft, og ikke minst vise på hvordan man avslører grønnvasking og misbruk av begrepet bærekraft.
På kurset går Petter i dybden og gir praktiske oppgaver underveis. MasterClass i bærekraft har vært gjennomført tidligere i samarbeid med bladet Kampanje og tilbakemeldingene er overstrømmende positive.

Dette vil du lære mer om:
• Hvorfor alle som jobber med merkevarebygging og markedsføring må forstå og forholde seg til bærekraft, sirkulærøkonomi, klimaavtrykk, etisk handel og redusert forbruk
• Hvordan alt fra små gründere til store virksomheter med bærekraft i kjernen endrer måten vi kommer til å kjøpe varer og tjenester på i fremtiden
• Hva forbrukerne mener om bærekraft og klima, og hva de forventer av merkevarer, bedrifter og organisasjoner
• Forskjellen på bærekraft og purpose – men også hvordan de henger sammen
• Hvordan du kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft • Hvordan du kommuniserer bærekraft på en relevant og troverdig måte
• Hvordan du unngår grønnvasking og andre åpenbare mageplask
• Relevant norske cases pluss noen spennende utenlandske funn

Dette har tidligere deltakere sagt om kurset
«Nyttig, lærerikt og bevisstgjørende. Alle bedrifter uansett bransje har noe å lære av dette kurset.»
«Inspirerende kurs om bærekraft, merkevarebygging og markedsføring – som gir deg innsikt og ikke minst håp om at din innsats er viktig!»
«Meget solid og bra lagt opp – ikke alle kurs er like lettbeinte og fordøyelige» «Flott introkurs til hvordan man best kommuniserer bærekraft.»
«Et nyttig kurs for bedre forståelse og bevisstgjøring rundt bærekraft og det faktum at dette ikke bare handler om klima.»
«Engasjerende og viktig kurs for alle bransjer.»
«Godt faglig håndverk presentert med eksempler, filmer og flott engasjement i videoene.»
«Et kurs som gir deg innsikt i fallgruvene og mulighetene innen bærekraft.»
«Engasjerende kurs med en foredragsholder som klarer å holde konsentrasjonen oppe hos deltakerne. God balanse mellom det visjonære og det håndgripelige praktiske.»
«Et nyttig og inspirerende kurs med en dyktig og engasjert foredragsholder!»
«Spennende, føler meg bedre rustet til å starte på den grønne veien for bedriften jeg jobber i!»

Praktiske opplysninger:
Tid: Tirsdag 28.september 2021 kl 10.30 – 17.00. Lunsj serveres kl 12.00
Seminaret holdes på Teateret i Kristiansand.
Adresse: Kongens gate 2.

Arrangører: Grønt Senter Teateret og Klimaalliansen.
Teknisk arrangør: Teateret.

Påmelding: Ordinær pris heldagsseminar kl 10.30 – 17.00 med lunsj kr 1 950.-

KLIKK HER FOR Å KOMME TIL PÅMELDING

Medlemmer av medarrangører Kvadraturforeningen i Kristiansand, Innoventus Sør, Markedsføringsforeningen i Kristiansand og Klimapartnere kr 1 450.-

Er du student eller aktiv i en frivillig organisasjon? Takket være god støtte fra Mosvold & Co kan vi tilby et begrenset antall plasser der du kun betaler for lunsjen. Ta kontakt på post@klimaalliansen.no for å registrere deg.

Vis arrangement →
Årets store sommerfrokost - kåring av årets markedsfører 2020!
jun.
17.
8:00 p.m.20:00

Årets store sommerfrokost - kåring av årets markedsfører 2020!

Velkommen til årets store sommerfrokost med MFF! 

Endelig har vi gleden av å invitere til en frokost utenom det vanlige. 17. juni kl. 08.00 - 11.00 kan du bli med på avdukingen av Årets Markedsfører 2020! På scenen får du høre finalistene fortelle om deres markedsstrategi. Du kan glede deg til å høre fra Kvadraturen, Twentyfour, Ekstralys, Dyreparken. Etter hver presentasjon inviterer konferansier Camilla Nordahl Bang til en sofaprat med kandidatene. 

Agenda: 

  • Registering fra kl. 07.45

  • Frokost fra kl. 08.00 - 08.30

  • Underholdningsinnslag fra scenen fra kl. 08.30 - cirka 11.00

Vi lover dere en pangstart på morgenen med garantert hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss, god underholdning, og noe godt å bite i! 

Dersom du ønsker vegetar, vegansk eller har allergier vi skal ta hensyn til send en melding til post@mff.no

Arrangementet blir gjennomført i henhold til retningslinjer fra FHI og det er begrenset antall plasser. I første omgang slipper vi 100 billetter - så her er det førstemann til mølla! 

Ses vi? 

MELD DEG PÅ HER!

Vis arrangement →
Bli med på podcastbølgen!
mai
6.
8:30 a.m.08:30

Bli med på podcastbølgen!

Bli med på podcastbølgen! Et foredrag med Guttorm Andreasen

Podcast har vært her noen år men endelig er podcast blitt det alle snakker om!Det produseres tusenvis av podcaster i Norge hver eneste uke, fra de store, brede kommersielle pratepoddene til de aller smaleste nerdepodcaster. Schibsted kjøper ut de største stjernene fra NRK for å lage betalingspodcast og de store strømmetjenestene slåss om de mest populære podcastene. De kommersielle og markedsføringsmessige mulighetene er nå også gode for podcast, hvis man gjør det spennende!

Utenfor Oslo har nok ikke podcasting tatt helt av ennå, så her er det gode muligheter for de som vil være med på podcastbølgen! Men hvordan får jeg det til? Bli med på en spennende podcasttime med en av landets mest erfarne journalister.

I dette frokostmøtet lærer du:

  • Grunnleggende formater

  • Muligheter i lyd

  • Historiefortelling

  • Stramming av budskap, manus eller frihet

  • Stemme og dynamikk

  • Litt teknikk, priser

  • Tips til hvordan du kan stå ut i mengden

 

Guttorm Andreasen har laget radio, tv og skrift siden 1985, blant annet gjennom over 20 år som programleder i alle kanaler i NRK (P1, P2, P3, P13, NRK1 og NRK2). Han laget en av Norges første profesjonelle podcaster allerede i 2010 (om norsk musikk for UD), og driver i dag sitt eget studio, STUDIO 99, i Stavanger. Han er en populær og mye brukt foredragsholder og konferansier og kaller seg ofte Norges mest entusiastiske musikknerd. www.guttormandreasen.no

Pris medlemmer: 490,-

Pris ikke-medlemmer: 890,- 

Meld deg på her

Virtuelt. Link sendes ut en dag i forkant.

Vis arrangement →
Konseptutvikling og marketing med kunden i fokus - slik skaper Askeladden & Co sine eventyr!
mar.
2.
9:00 a.m.09:00

Konseptutvikling og marketing med kunden i fokus - slik skaper Askeladden & Co sine eventyr!

  • Markedsføringsforeningen i Kristiansand (kart)
  • Google Calendar ICS

De siste årene har de nye logoene poppet opp i høyt tempo i landets største byer; Dr. Dropin, Squeeze, Blid Tannhelse, Verd Begravelse og flere. Det er ikke tilfeldig.


Bak alle står en gruppe unge gründere som kaller seg Askeladden & Co. Utstyrt med regneark og markedsundersøkelser skanner de hvert år flere titalls bransjer på jakt etter neste marked å snu opp ned på. Bare ett er fredet. Inntil videre.

Sammen med sine gründere - Askeladder - utvikler, finansierer og skalerer Askeladden & Co lønnsomme eventyr. Deres sweet spot er så langt forretningsmodeller som forenkler og forbedrer det nordiske tjeneste-, underholdnings- og serveringsmarkedet. Teamet består av strateger, analytikere, markedsførere, utviklere, regnskapsførere og andre fageksperter – som sammen har som eneste formål å muliggjøre maksimal suksess på minimal tid.

Eventyrfortelleren er Tim Nilo, som er partner og ansvarlig for markedsføring i Askeladden & Co. Tim har en allsidig bakgrunn innen gründer- og teknologibedrifter. Han har vært innom mediebyrået Zenith, jobbet kommersielt i Facebook og sitter i styret hos flere teknologiselskaper.

Hvis du setter av en times tid til en digital eventyrstund den 2. mars kl. 09.00 så vil du få inspirasjon, kunnskap og motivasjon slik at bedriften din går like godt til vanns som til lands.

Sted: Digitalt
Tid: 2. mars kl 09:00 - 10:00
Pris medlem: 390,-
Ikke-medlem: 590,-
Påmelding

Vis arrangement →
Hvilke trender blir viktigst å følge med på i 2021?
jan.
15.
9:00 a.m.09:00

Hvilke trender blir viktigst å følge med på i 2021?

  • Markedsføringsforeningen i Kristiansand (kart)
  • Google Calendar ICS

2021 er i gang, og vi må innse at det å møte fysisk i konferanselokaler passer dårlig nå.
Vi kickstarter derfor digitalt med å gi deg de aller viktigste forbrukertrendene for det kommende året, i samarbeid med Markedsføringsforeningen i Oslo!

Sammen med Mintel, ekspert innen forbrukerinnsikt og prediktiv analyse, skal vi forutse fremtiden for både det globale og lokale markedet. Vi skal dykke inn i forbrukerens vaner og forventninger og gi deg innsikten du trenger for å holde deg ett skritt foran i 2021. Målet med webinaret er at du skal føle deg litt tryggere på hva du skal gjøre for å møte dine kunders behov og forventninger det kommende året.


Merk: Frokostmøtet avholdes på engelsk.

Om Mintel:
- ekspert på hva forbrukere ønsker og hvorfor!

Mintel tilbyr analyser av forbrukere, markeder, nye produkter og konkurrentlandskap og besitter et unikt perspektiv på globale og lokale økonomier.

Mintel er i dag verdens ledende markedsinformasjonsbyrå med over 1000 ansatte fordelt på 15 kontorer, representert av 48 nasjonaliteter som snakker 37 språk. Siden 1972 har de tilbudt prediktive analyser og ekspertanbefalinger med formål om å gi sine kunder et solid beslutningsgrunnlag å gå ut i fra. 

På scenen møter du: 
Simon Moriarty, Director of Trends EMEA hos Mintel har over en ti års erfaring med market intelligence.

Innen Mintel har Simon tidligere vært ansvarlig for forbrukerinnsikt i Kina, Brasil og India, for fritid, reise og matservicerapporter innen EMEA, samt vært produktsjef for to av Mintels flaggskip nettsteder.

Simon har blant annet også vært keynote speaker ved Tech London, Seafish Summit 2019 og presenterer Mintels globale forbrukertrender over hele Europa.

MELD DEG PÅ!

Vis arrangement →
Kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde
okt.
20.
8:15 a.m.08:15

Kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

Kim Nygård_banner.jpg

Medielandskapet er i drastisk endring - og Amazons inntreden i Skandinavia vil få store konsekvenser for norsk varehandel. Det skaper både utfordringer og muligheter, men hvordan gripe det an? 

Den digitale opplevelsen er kanskje det som aller mest påvirker kundenes oppfatning av din merkevare. En dårlig digital kundeopplevelse kan koste deg dyrt! Få tips til hvordan du bør jobbe med digital strategi, synlighet i Google og god historiefortelling som styrker merkevaren din og skaper synlighet hos målgruppen.

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding og hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med å prestere digitalt. Han er en entusiastisk foredragsholder som mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform. Kim har holdt foredrag for blant andre Westerdals, Høyskolen Kristiania, Treider fagskoler, Confex, Kommunikasjonsforeningen, ANFO, FacebookDay og Det Digitale Akademiet. Nå gjester han Markedsføringsforeningen i Kristiansand. 

NB! Caledonien kan tilpasse frokosten til deg som ønsker vegetar eller vegansk variant. Send oss en melding senest dagen før foredraget. 

Tid: kl. 08.15 - 09.45 (frokost fra kl. 08.15-08.30)
Sted: Caledonien
Pris: 490,-/790,- (medlem/ikke-medlem)

Meld deg på her

Vis arrangement →
3 ting som har forandret seg. Og 5 ting som ikke har det.
sep.
10.
8:15 a.m.08:15

3 ting som har forandret seg. Og 5 ting som ikke har det.

Aris Theophilakis jobber mye med topplinjestrategi og tilretteleggelse for kreative konsepter i NOSLEEPTILLBROOKLYN. Han har over 30 år i reklamebransjen som kreatør, kreativ leder, rådgiver og daglig leder, og tilbrakte mange år i København, Singapore, Hong Kong, London, Hamburg og Amsterdam, med oppdragsgivere som Audi, HSBC, Heineken, Ballantines, Nokia, Mercedes-Benz, Unliever, Coca-Cola, BenQ, Olympus og en rekke store og små norske merkevarer. Han har designutdannelse fra Parsons og Westerdals, samt en MSc i Marketing og en MBA fra ESCP Business School. Aris har vunnet gull i Cannes, One Show, Eurobest og Cresta, samt en rekke priser for effektiv reklame og utmerkelsen Årets Byrå for Futatsu Industries som han startet og ledet i 12 år. Han har sittet i styret i Palmesus siden 2018 og var med i kulissene da NOSLEEPTILLBROOKLYN ble startet tidligere i år. Han har vært markedsdirektør i møbelbransjen og strategisk rådgiver i logistikkbransjen. Aris skriver jevnlig på kampanje.com og har en mening om mangt. 

Meld deg på her!

Vis arrangement →
Get Inspired - fra idé til millionbedrift!
apr.
1.
8:00 a.m.08:00

Get Inspired - fra idé til millionbedrift!

Å våge før du tør. Alle må vi starte et sted, det viktigste er å starte. Et motivasjonsforedrag om å holde fast ved gründerideen, kvitte seg med bremseklosser og gi full gass.

Så lenge magefølelsen er god og arbeidsmoralen høy, klarer du deg fint med nudler og NAV-støtte. Det er Siljes erfaring. Hun forteller om nettbutikken hun startet i 2009 – en «over night success» som er langt fra nettopp det. Om det å våge å begynne før du helt klar og alt du må håndtere når du utvikler en kjøkkenbenk-business til å bli en ledende aktør med mer enn 60 mennesker på lønningslista og en omsetning på 230 MNOK i 2018. Om alle skuffelsene folk flest ikke ser, og om oppturene som gjør alt verdt det likevel. 

Og ikke minst om det å få to barn på veien og skulle sjonglere amming, småbarnsliv og hverdagslogistikk med forretningsmøter, strategi og uendelige «want to do»-lister. 

Silje har et brennende ønske om å inspirere andre til å gå for drømmene sine, store som små – og deler klokt og raust av sine erfaringer, råd, do’s and don’ts.

Vis arrangement →