Det er vanskeligere enn noen gang å være reklamekjøper.
Effektboka er laget som praktisk anvendbart verktøy for markedsførere og ledere i norsk næringsliv. Den oppsummerer internasjonal best practice til ti tommelfingerregler - hver regel forklares med et norsk effektcase.
Boka har blitt til i samarbeid med ANFO og noen av Norges mest fremtredende annonsører. Hensikten er å avlive noen myter, bekrefter noen antakelser og gi leseren ti tommelfingerregler for hvordan man lager reklame som virker.
Vi får besøk av Anders Erikson fra Kitchen! I frokostmøtet tar han utgangspunkt i boken deres Effekt: ti grunnleggende regler for å lage reklame som virker. Boken består av ti kapitler, hvor hvert kapittel representerer et strategisk grep for å skape større avkastning på markedsinvesteringen. Til sammen utgjør disse en tydelig arbeidsmetodikk som setter effekt i førersetet. Leseren får i tillegg avkreftet noen myter, bekreftet noen antakelser samt viktig innsikt i gapet mellom det de beste gjør og det de fleste gjør.
Sentrale spørsmål som belyses i foredraget
- Hvordan har balansen mellom kortsiktige, salgsaktiverende markedstiltak og langsiktig merkevarebygging utviklet seg de senere årene? Hvilke resultater ser vi av dette?
- I hvilken grad benyttes kreativitet som strategisk virkemiddel og har det egentlig noe for seg?
- I hvilken grad forankrer norske annonsører og byråer kommunikasjonen sin i mål?
Foredragsholder:
Anders Erikson jobber som Planner i Kitchen, noe som betyr at mye av jobben går ut på å jobbe med målgruppeinnsikt og strategi.
Kitchen ble etablert i Oslo i 2002 og teller i dag over 50 ansatte. Kitchen er et fullservicebyrå som løser alle oppgaver innenfor reklame- og innholdstjenester og produksjon.
Tid: Torsdag 25. januar kl 08- ca 09.30
Sted: Ernst hotell
Pris: 400 / 800 (medlemmer/ikke-medlemmer)