Tilbake til alle arrangementer

Effektboka: 10 grunnleggende regler for å lage effektiv reklame. Internasjonal best practice i et praktisk perspektiv.

Det er vanskeligere enn noen gang å være reklamekjøper.

Effektboka er laget som praktisk anvendbart verktøy for markedsførere og ledere i norsk næringsliv. Den oppsummerer internasjonal best practice til ti tommelfingerregler - hver regel forklares med et norsk effektcase. 

Boka har blitt til i samarbeid med ANFO og noen av Norges mest fremtredende annonsører. Hensikten er å avlive noen myter, bekrefter noen antakelser og gi leseren ti tommelfingerregler for hvordan man lager reklame som virker.

Vi får besøk av Anders Erikson fra Kitchen! I frokostmøtet tar han utgangspunkt i boken deres Effekt: ti grunnleggende regler for å lage reklame som virker. Boken består av ti kapitler, hvor hvert kapittel representerer et strategisk grep for å skape større avkastning på markedsinvesteringen. Til sammen utgjør disse en tydelig arbeidsmetodikk som setter effekt i førersetet. Leseren får i tillegg avkreftet noen myter, bekreftet noen antakelser samt viktig innsikt i gapet mellom det de beste gjør og det de fleste gjør.

Sentrale spørsmål som belyses i foredraget

  • Hvordan har balansen mellom kortsiktige, salgsaktiverende markedstiltak og langsiktig merkevarebygging utviklet seg de senere årene? Hvilke resultater ser vi av dette?
  • I hvilken grad benyttes kreativitet som strategisk virkemiddel og har det egentlig noe for seg?
  • I hvilken grad forankrer norske annonsører og byråer kommunikasjonen sin i mål?

 

Foredragsholder:

Anders.jpg

Anders Erikson jobber som Planner i Kitchen, noe som betyr at mye av jobben går ut på å jobbe med målgruppeinnsikt og strategi.

Kitchen ble etablert i Oslo i 2002 og teller i dag over 50 ansatte. Kitchen er et fullservicebyrå som løser alle oppgaver innenfor reklame- og innholdstjenester og produksjon.

 

 

Tid: Torsdag 25. januar kl 08- ca 09.30
Sted: Ernst hotell
Pris: 400 / 800 (medlemmer/ikke-medlemmer)

Gå til påmelding

Tidligere arrangement: 7. desember
Årets store julefrokost! Save the date!
Senere arrangement: 16. februar
Markedsføring i praksis hos Kremen av iskrem