Årets markedsfører 2024
apr.
3.
12:00 a.m.00:00

Årets markedsfører 2024

Velkommen til kåring av Årets markedsfører 2024!

Er du klar for en inspirerende dag fylt med læring, nettverksbygging og underholdning? Nå er tiden inne for å markere datoen i kalenderen din!

Dato: 3. april 2025
Sted: Teateret i Kristiansand
Tid: 12.00-15.30


I år inviterer vi til en fantastisk lunsjsammenkomst hvor vi skal feire og hedre de beste innen markedsføring. Dette er din sjanse til å få med deg presentasjonene på shortlisten for Årets markedsføring, samtidig som du nyter deilig mat og underholdning. Det hele ledes av NRK-profilen Tobias Rysstad.

Hva kan du forvente?

  • En herlig lunsj med mulighet for mingling med bransjekolleger

  • Presentasjon av de 3 beste casene i Årets markedsfører 2024. Årets finalister er Dyreparken, Blivakker og Stine Sofie Stiftelsen.

  • Faglig panelsamtale med jurymedlemmer

  • Inspirerende og gøy underholdning av lokalhelten Kjetil Moen.

  • Gode muligheter for å knytte kontakter med bransjefolk

Bytt ut kontorstolen med et sete på Teateret og bli en del av denne fantastiske opplevelsen. Sikre deg din plass og bli med på en inspirerende formiddag med oss i Markedsføringsforeningen.

Program:

11:30-12:30: Registrering og servering av deilig tapaslunch

12:30: Velkommen til Årets Markedsfører ved konferansier Tobias Rysstad

12:45: Presentasjon fra årets finalister: Blivakker, Dyreparken og Stine Sofie Stiftelsen

13:45: Pause med servering av kaffe, frukt og bakst

14:15: Gavedryss!!

14:30: Faglig panelsamtale med jury: årets trender i markedsføring

15:00: Kåring av Årets Markedsfører 2024

15:15: Underholdning med Kjetil Moen

15:30: Avslutning

Årets jury består av:
Nora Lohnås Yggeseth, Markedsføringsforeningen

Henrik Johansen - Palmesus

Christian Bråten- Nordland - S & B-N

Nina Johansen - Stormberg

Hege Larsen - TaSteget

Michelle Wikoren Mogstad - Aptum

Benjamin Werring - Nosleep 

Berit Fidjeland - Hennig-Olsen

Velkommen!

Vis arrangement →

Merkevarebygging gjennom PR
mars
19.
8:00 a.m.08:00

Merkevarebygging gjennom PR

Velkommen til frokostseminar!
Merkevarebygging gjennom PR - tilstede i folks hverdagsliv

Er du klar for en inspirerende dag fylt med læring, nettverksbygging og underholdning? Nå er tiden inne for å markere datoen i kalenderen din!

Dato: 19. mars 2025
Sted: Fædrelandsvennen, Rådhusgata 14A, 4611 Kristiansand
Tid: 08.00-10.00


Hvordan jobber man strategisk med PR og hvilken effekt gir det?
Hva kan lokale bedrifter gjøre for å bygge et sterkt omdømme i sitt nærmiljø?
Hvilke historier fra næringslivet blir det skrevet om i media, og hvordan prioriterer journalistene sine saker?

Markedsføringsforeningen i Kristiansand inviterer til et frokostseminar med fokus på hvordan strategisk PR og medieomtale kan styrke bedrifters omdømme og tilstedeværelse i folks daglige liv.


Gjennom innsiktsfulle presentasjoner fra både næringslivaktører og media vil deltakerne få verktøy for en effektiv PR-strategi og eksempler på hvordan arbeid med omdømme kan bygge relasjon med kunder, ansatte og samfunnet.

Med oss har vi:
Anniken B Scjøtt - Dyreparken, Markeds- og kommunikasjonsdirektør
Sindre Hopland - Fædrelandsvennen, Leder for Næringslivsavdelingen

Bli med på frokostseminar for en god dose faglig påfyll. Det blir servert frokost og kaffe.

Vis arrangement →
5 strategier for å lykkes - Fra TikTok til ChatGPT
feb.
5.
8:00 a.m.08:00

5 strategier for å lykkes - Fra TikTok til ChatGPT


Sosiale medier er i rask endring, søkevanene skifter, og nye generasjoner forlater Google til fordel for plattformer som TikTok.

Samtidig revolusjonerer kunstig intelligens hvordan vi jobber. Hvordan kan du som markedsfører holde tritt? Vi gir deg fem konkrete strategier som hjelper deg å utnytte trender, korte videoklipp, spillmekanismer – og KI – for å sikre suksess i en verden i konstant utvikling.


Karl Philip Lund kommer til Kristiansand og har over 15 års erfaring med digital markedsføring og e-handel. Han har vært med å skape suksesshistorier for selskaper som Amazon, Norwegian, Hurtigruten, Enklere Liv og Blivakker.

KP er nå partner i INEVO og fortsetter å skape suksesshistorier samtidig som han utvikler digitale talenter. Hans lidenskap og kunnskap innenfor digital markedsføring gjør han til en uvurderlig ressurs for kundene og kollegaene sine.

Blir med på frokostseminar hvor du får 5 konkrete strategier for å lykkes!

Det blir servert frokost og kaffe.



Vis arrangement →
Årets store julefrokost
des.
4.
8:00 a.m.08:00

Årets store julefrokost

Årets store julefrokost 2024

MFF inviterer til en magisk julefrokost med god mat, stemning, og kanskje noen overraskelser underveis. Gled deg til en varm og koselig start på dagen i godt selskap.

Bruk anledningen til å bli bedre kjent med bransje kollegaer! Dette er en flott måte å bygge nettverk på tvers mens vi feirer året som har gått.

Husk å melde deg på i tide – det er begrenset med plasser, og vi håper du blir med for å gjøre denne morgenen helt spesiell.

– en dag fylt med inspirasjon og julestemning + litt støgge gensere!

Programmet for dagen:

  • Debatt / sofaprat: Vi utforsker hvordan influencere påvirker markedet og hvilke strategier som fungerer best. Her får vi sofaprat med representater fra Dignity Collective, TwentyFour, Clas Ohlson og matinfluencerne August og Martin!

  • Foredrag: Anja Lauvås er Markedssjef i Clas Ohlson og skal dra oss gjennom hvordan Clas Ohlson gikk fra en “dingsebutikk til destinasjon for hjemmefiksere”. Clas Ohlson har i de senere årene gått fra å være en “gubbebutikk” til å tiltrekke seg en strøm av nye og yngre kunder. Anja forklarer hva som har vært strategien bak endringen og hvilke tiltak de har gjort.

  • Underholdning: Underholdning med julestemningsgaranti.

  • Julefrokost: Kos deg med god mat i en hyggelig, julepyntet atmosfære med lave skuldre og julegenser.

Praktisk informasjon

  • Dato: Onsdag 4. desember

  • Tid: 08.00 - 11.30

  • Sted: Radisson Blu Caledonien Hotel (tradisjon tro)

Anja Lauvås - Markedssjef i Clas Ohlson

Anja Lauvås - Markedssjef i Clas Ohlson

Matinfluencerne August og Martin

Vis arrangement →
Byråbattle 2024
nov.
7.
8:30 a.m.08:30

Byråbattle 2024

Vi gjentar suksessen!

Er du klar for å se de beste byråene i byen kjempe om heder og ære?

Byråbattle 2023 var en braksuksess og endte med utsolgt og venteliste.

Byråene er satt! I salen battle ser vi:

  • Fabel

  • Falk

  • Marketing & Coms

  • Nosleeptillbrooklyn

  • South Coast Creative

I år har vi fått med oss Agder Røde Kors på laget og vi har utviklet en case og problemstilling. Det blir en rekrutteringskampanje med fokus på å rekruttere menn til frivillig arbeid til Agder Røde Kors.

Dette blir en morgen fylt med kreativitet, strategi og høy puls!

De mest kreative hodene fra bransjens ledende byråer skal konkurrere mot hverandre. Hvem er best på kampanjer, strategier og innovasjon? Du får sjansen til å se dem i aksjon!

Ta med deg kollegaene, kundene eller vennene dine for frokost med god stemning, latter og spenning. Dette er ikke bare en battle, men også en perfekt mulighet for mingling og å utvide nettverket ditt.

Kjøp billetter nå, og sikre deg din plass på det mest spennende byrå-arrangementet i år!

Dette er Byråbattle Sørlandet:

1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?

7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2024! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.

De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!

Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.

Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.


Dette er hva byråene skal presentere:

  • skissere en mediestrategi basert på brief

  • Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til målgruppen(e).

  • Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres

Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.

Dette får vinnerne av Byråbattle Sørlandet:

  • Heder og ære

  • Batch som de kan bruke som viser at de er vinnere av Byråbattle Sørlandet

  • Første samtale med evt kunde for å gjennomføre kampanjen

NB: Kunden må ikke gjennomføre kampanjen dersom det ikke er ønskelig. Kunden står fritt til å velge annet byrå enn vinnerne til å gjennomføre kampanje eller annet samarbeid. Kunden kontakter byrå dersom det er aktuelt.

Vis arrangement →
Hvordan lykkes med B2B markedsføring?
okt.
22.
8:15 p.m.20:15

Hvordan lykkes med B2B markedsføring?

Hvordan lykkes med B2B-markedsføring i en digital tidsalder?

Er du klar for å ta B2B-markedsføringen til neste nivå? Velkommen til vårt frokostseminar, hvor vi dykker ned i hvordan du kan bruke innovative strategier og verktøy for å skille deg ut i dagens konkurransepregede marked.

Dette seminaret passer for deg som jobber med B2B-markedsføring.

Dette lærer du:

  • Tankelederskap som verktøy: Bygg din autoritet og bli en ledestjerne i din bransje.

  • AI i markedsføring: Lær hvordan kunstig intelligens kan bli din beste samarbeidspartner for smartere, mer effektive kampanjer.

  • Spill på følelser: Oppdag hvordan du kan bruke humor, empati og følelser for å skape varige bånd til kundene dine.

Ønsker du å delta på workshop etter frokostseminaret? Sigurd inviterer deg som ønsker å lære hvordan ta i bruk AI i markedsføring til workshop. Få konkrete tips og triks du kan ta med tilbake til arbeidsplassen. Meld deg på under tilleggsvalg.

Foredragsholder: Sigurd J Vik
Sigurd er daglig leder i Coupler og har over 15 års erfaring innen digital markedsføring. Han er kjent for sin evne til å kombinere teknologiske løsninger med kreative strategier som engasjerer og begeistrer. Sigurd er en ettertraktet foredragsholder og har hjulpet flere av Norges ledende B2B-selskaper med å lykkes i den digitale verden.

Meld deg på i dag for å sikre din plass på seminaret, og få en god start på dagen med både faglig påfyll og frokost.

kort introduksjonsvideo med Sigurd og Camilla rundt kommende frokostseminar - håper vi ses!

Vis arrangement →
Hvorfor rebrande en merkevare?
sep.
17.
8:15 a.m.08:15

Hvorfor rebrande en merkevare?

Hvorfor rebrande en merkevare?
Bli med på et innsiktsdrevet frokostseminar der vi utforsker hvorfor merkevarer velger å rebrande, hva prosessen innebærer, og hvilke strategiske valg som ligger bak. Få ferske erfaringer fra Blivakker.no, Norges største skjønnhetsbutikk på nett, og lær mer fra Lise Berntsen i EpicDays om hvordan en vellykket rebranding kan transformere en merkevare.

Vis arrangement →
Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2023!
mai
28.
4:00 p.m.16:00

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2023!

Meld deg på her!

Velkommen til årets store sommerfest med MFF! 

Vi gleder oss til å samle alle markedsførere til en helaften! 

Tirsdag 28. mai inviterer vi til årets store sommerfest på Hartmanns Brygge - byens nyeste og hotteste festlokale!

Vi skal dele ut den hederlige prisen: Årets Markedsfører 2023, og på scenen får du høre de tre finalistene fortelle om deres markedsstrategi. Det vil bli inspirerende faglig påfyll, men vi lover også knakende god underholdning, bobler, deilig mat, og ekte sommerfeststemning! 

Program:

Kl.17.00: Registrering, Bobler, mingling, deilig tapas og loddutdeling til kveldens gavedryss

Kl. 18.00: Kveldens konferansier Maja Marum ønsker velkommen – gavedryss fra scenen

Kl. 18.30: Presentasjoner fra de nominerte kandidatene 

Kl. 19.30: Pause med påfyll av mat og drikke

Kl. 19.45: Faglig sofaprat med jury om utsikter og trender innen markedsføring

Kl. 20.15: Kåring av Årets Markedsfører 2023!

Kl. 20:30: Uforglemmelig underholdningsinnslag med Arthur Stulien fra The Voice! 

21.00 – utover: FEST med DJ Spotify

Vi lover dere hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss og deilig mat! 

MELD DEG PÅ HER

Vis arrangement →
Frokostseminar: 10 minutes of marketing
apr.
25.
8:00 a.m.08:00

Frokostseminar: 10 minutes of marketing

MFF har invitert bransjestemmer og kloke hoder hos medlemsbedriftene til å fortelle bransjen om hva de brenner for i digital kommunikasjon og markedsføring. Nå skal du få de beste rådene fra noen av Sørlandets sterkeste merkevarer, men da må du være til stede!

Bedriftene er:

Hennig-Olsen Is

Kilden teater og konserthus

Sparebanken Sør

Amfi Vågsbygd / Sandens (Olav Thon)

Moment Analyse

Her deler bedriftene meninger som er direkte spisset og helt ufiltrert. Det holdes en 10 minutters appell av hver bedrift.

Kom å hør noen av de beste i byen sin apell om hva de brenner for og hvorfor!

Dette arrangementet er en unik mulighet til å få med seg korte, inspirerende foredrag fra ledende stemmer innen markedsføringsteknologi og trender. Hver foredragsholder får kun 10 minutter til å presentere sitt viktigste råd for å styrke din digitale markedsføringsstrategi i 2024.


Når: 25. april 2024

Hvor: 4. etasje hos Fædrelandsvennen, Torvet i Kristiansand

Det serveres frokost

Vis arrangement →
Generalforsamling 2024 - digitalt
mars
14.
4:30 p.m.16:30

Generalforsamling 2024 - digitalt

DIGITAL GENERALFORSAMLING

ALLE SOM DELTAR FÅR ET GAVEKORT FRA WOLT PÅ 200 KRONER.

Vi møtes digitalt for å markere et fantastisk godt år i Markedsføringsforeningen sammen med våre kjære medlemmer! Vi kombinerer årsmøtet med mat som kan bestilles via Wolt. Gavekort blir sendt ut i forkant av generalforsamlingen. Hver medlemsbedrift har mulighet til å melde på to stk.

Les gjerne igjennom årsmelding og årsoppgjøret for 2023 før generalforsamlingen.

Link til arrangementet blir sendt ut i forkant av generalforsamling.

Årsmelding 2023

Årsoppgjør 2023

Agenda:

- Årsmøte

 Bindende påmelding innen 13. mars.

 Sted: Digitalt

Vis arrangement →
Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024
feb.
29.
8:15 a.m.08:15

Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024

Datainnsamling og sporing for markedsførere i 2024

2024 byr på store utfordringen for markedsførere og det er viktige spørsmål vi må ha svar på for at deler av vår markedsføring skal fortsette å være effektiv og at vi fortsatt samler inn data.

Tom Ågedal - Daglig leder i Onlynx AS kommer til Kristiansand for å gå gjennom et kurs i nettopp dette. Tom har 10 års erfaring innen markedsføring og sporing, spesielt innenfor Google Tag Manager.Onlynx AS har siden 2018 hjulpet små og store bedrifter i Agder med å optimalisere annonsering og datainnsamling.

De siste årene har Onlynx fokusert på overgang til Google Analytics 4, Conversions API og Server side tagging hvor de har hjulpet mange bedrifter som ikke har tilgang på egne utviklere med å effektivisere og måle sin digitale markedsføring.


Dette er teamer vi skal gjennom:

  1. Oppdatering av samtykkemodus for trafikk i EØS

“For å fortsette å bruke funksjoner knyttet til måling, remarketing og personlig tilpasning av annonser må du innhente samtykke til bruk av personopplysninger fra brukere basert i EØS og dele samtykkesignaler med Google. Kravene gjelder også hvis du bruker Google Analytics-data i Google-tjenester”

Fra og med Mars 2024 vil Google Consent mode være obligatorisk for å samle inn brukerdata. Det er nærliggende å anta at remarketing og publikums-bygging vil bli særdeles utfordrende når Google Consent mode blir obligatorisk.

Hvis din bedrift benytter Google ADS remarketing eller publikum er det viktig at man tar tak i problemstillingen raskt.

2. Enda en endring som kan påvirke markedsførere i 2024 er blokkering av 3. parts informasjonskapsler.

I Januar begynte google å blokkere informasjonskapsler for 30 millioner brukere (1%) og i løpet av 2024 vil alle som bruker nettleseren Google Chrome oppleve det samme.

For nettsteder som er avhengig av 3. parts informasjonskapsler i sin datainnsamling vil dette være en stor omstilling.

GA4 som en personvern fokusert datainnsamler vil via maskin læring og modellering fungere uten informasjonskapsler, men man kan via Server side tagging konfigurere GA4 til å benytte 1. parts informasjonskapsler.

Mange annonseringsplattformer som blant annet Facebook, Snapchat og Tiktok tilbyr i dag Conversions API som er en god mulighet til å kunne fortsette å spore uavhenging av informasjonskapsler. 

Ved hjelp av brukerparametere du sender sammen med CAPI-hendelser, vil disse matche hendelser til brukere i deres database. Lik slik som “gammeldags” pixels sporing har fungert ved hjelp av informasjonskapsler

Et resultat av å benytte CAPI  er at du vil ha mer pålitelig data som ikke stoler på informasjonskapsler i det hele tatt.

Og man kan man forvente en økning i målte konverteringer, lavere annonseringskostnad, bedre publikums-bygging med andre ord bedre effekt av din annonsering.

Vi ser mer på hva server side tracking og Conversions API er og hvordan dette kan settes opp på en god og kostnadseffektiv måte.


Frokost serveres fra klokken 08.00

Vis arrangement →
Forbrukertrender - med Paal Fure
feb.
1.
8:00 a.m.08:00

Forbrukertrender - med Paal Fure

Forbrukertrender med konsekvenser for markedsføring og kommunikasjon.

Paal Fure skal holde foredrag om de viktigste forbrukertrendene i 2024, og konsekvensene for markedsføring og kommunikasjon, i Kristiansand 1. februar 2024 på Caledonien. 

Hvordan påvirker den digitale og økonomiske utviklingen forbrukerens adferdsmønster og hvilke konsekvenser får dette for oss som jobber med markedsføring?
Hvordan kan vi utvikle tjenester og kommunikasjon i takt med endrede spilleregler?
Hvilke trender vil råde fremover, i en tid preget av alvor og økonomisk usikkerhet?
Kom og få et viktig frempek fra en av Norges største på trendanalyse og merkevarebygging.

Om Paal Fure

Paal Fure er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere innen
moderne merkevarebygging og marketing. Han er nordeuropasjef og adm.dir. i Norge for byråkonsernet Dentsu.
Fure har ansvar for nær 3000 personer innen alle fagområder innen moderne marketing i fire land. Han er en anerkjent strategisk rådgiver og styremedlem for innovative og ambisiøse virksomheter. Paal Fure er en uvanlig produktiv fagperson og har stått bak en rekke toneangivende rapporter samt en lang rekke trendanalyser. Han er også ansvarlig for fagboken «Den Moderne Folkeligheten» og det markedsledende kursopplegget «Dentsu Digital Academy». Paal Fure holder et meget begrenset antall foredrag pr år.

Foredraget arrangeres i samarbeid med MFF – Markedsføringsforeningen, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Kvadraturforeningen.

Vi starter arrangementet med en deilig hotellfrokost hos Caledonien.
For refusjon må avmelding skje senest 48 timer før arrangementsstart. 

Vis arrangement →
Årets store julefrokost
des.
7.
8:00 a.m.08:00

Årets store julefrokost

𝘏𝘖 𝘏𝘖 𝘏𝘖 - endelig er tiden inne for å finne frem den fæleste julegenseren du har!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember. Det blir mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger, i tillegg til en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater»

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med gavedryss med premier, deilig julefrokost, og ikke minst en rekke underholdningsaktiviteter som garantert vil sørge for god stemning.

Dette kan du forvente: Vi er så heldige å få besøk av DJ Lobotom som skal få oss inn i julestemning, Benedicte som skal synge juleklassikere, og Hilde som skal snakke om "sammen om byen vår". 

Vi garanterer god stemning, underholdning, herlig mat, og skikkelig julefølelse.

Kleskode: julete 

Meld deg på her!

Vis arrangement →
(UTSOLGT) NYHET! Byråbattle Sørlandet
nov.
7.
8:30 a.m.08:30

(UTSOLGT) NYHET! Byråbattle Sørlandet

1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?

7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2023! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.

Hva er MFFs Byråbattle?

De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!

Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.

Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.

Dette har byråene fått beskjed om å presentere:

  • skissere en mediestrategi basert på brief

  • Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til malgruppen(e).

  • Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres

Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.

Arrangementet er dessverre utsolgt og det er stengt for påmelding.

Vis arrangement →
Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere
sep.
28.
8:30 a.m.08:30

Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere

Frokostseminar: Kunstig intelligens - En ny æra for markedsførere

Kunstig intelligens er ikke bare en av vår tids mest transformative teknologier, men også en kraft som raskt endrer markedsføringslandskapet. Selv om teknologien i kjernen er avanserte dataprogrammer trent med enorme datamengder, er dens potensial i markedsføring nesten grenseløst. I de seneste årene har AI ikke bare forvandlet hvordan vi nærmer oss dagens markedsføring, men gir også klare indikasjoner på hvor bransjen er på vei. Med evnen til å tilby personaliserte kundeopplevelser og forutsi forbrukertrender, setter AI markedsførere i en posisjon hvor de kan ligge flere skritt foran. Men en ting er sikkert: "Hvis du ikke henger med på kunstig intelligens-kappløpet, hopper du av." I foredraget vil Morten Goodwin dykke ned i dagens bruk av kunstig intelligens i markedsføring, og også kaste lys over hva vi kan forvente i de kommende årene. Hvordan vil AI forme fremtidens markedsføringsstrategier, og hvilke nye utfordringer og muligheter vil oppstå? Bli med for å sikre at du ikke blir etterlatt i støvet av AI-revolusjonen.

På dette frokostmøtet får du blant annet lære:

  • Forståelse av AI i Markedsføringens Kontekst: Deltakerne vil oppnå en god forståelse av kunstig intelligens egentlig er, spesifikt innen markedsføring. Sentrale temaer vil inkludere AI's rolle i å skape personaliserte kundeopplevelser og dens evne til å forutsi forbrukertrender.

  • Innsikt i Fremtidige Trender: Hva innebærer det å være en markedsfører i en tid hvor AI stadig tar en større rolle? Foredraget vil gi deltakerne en klar visjon om markedsføringsbransjens fremtidige retning med AI som en sentral aktør. 

  • Utfordringer og Etiske Betraktninger: Selv om AI bringer med seg mange fordeler, er det også utfordringer å ta hensyn til, spesielt innen etikk og personvern. Deltakerne vil få innsikt i disse potensielle utfordringene, samt strategier for å navigere dem. Fokus vil også være på viktigheten av å anvende AI på en ansvarlig og etisk måte i markedsføring.

Om foredragsholderen: 
Morten Goodwin er professor i kunstig intelligens ved Universitetet i Agder og har en stilling som professor 2 ved OsloMet. Han er medgründer og ledende forsker hos AI Experts, og fungerer som nestleder ved Senter for kunstig intelligensforskning. Han er anerkjent som en av Norges fremste eksperter innen kunstig intelligens. Goodwin kombinerer roller som professor, lærer, samfunnsdebattant, formidler, forfatter og CTO. Med mer enn 15 års akademisk erfaring, en doktorgrad og over 200 fagfellevurderte artikler, er han en dedikert forsker som fokuserer på dype nevrale nettverk. I 2023 mottok han NORA-prisen for sitt fremragende bidrag til AI-samfunnet, utdanning og formidling, og ble av Khrono listet blant de 300 mest publiserte forskerne i Norge.

Vis arrangement →
SoMe til froksot - Best practice: Digitalt frokostseminar
aug.
24.
9:00 a.m.09:00

SoMe til froksot - Best practice: Digitalt frokostseminar

SoMe til frokost - Best practice

Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!

Den 24. august inviterer vi til MFO Frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av SoMe-byrået Elg, OBS Bygg, ICE og Influencer marketing byrået Max Social som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.


På dette frokostmøtet får du blant annet:

  • Oppdatering på siste nytt innen sosiale medier - tall og current trends 

  • To råsterke SoMe-case fra OBS Bygg og ICE: hvordan har de lykkes og hva har de lært? 

  • Lære mer om community management, hvorfor og hvordan? 

  • Hvordan jobbe best med influencere - dos and don'ts

  • 2 konkrete mini-case som viser hvordan man lykkes med influencermarkedsføring i sosiale kanaler

En oppdatering fra SoMe-byrået Elg

Byråleder i Elg Tonje Hallén Askim serverer deg siste nytt, ferske brukertall og trendene som gjelder akkurat nå! 

ice bygger 5G for det du bruker 5G til

Når ice skulle kommunisere sin utrulling av 5G i Norge, var det viktig at det ble gjort på en måte som var forståelig for folk flest. Andre aktører i både inn- og utland fikk 5G til å virke noe fjernt og futuristisk, og det var derfor viktig for ice å vise hvordan 5G vil brukes for de fleste, som å se ulike klipp på YouTube, framfor å fjernoperere pasienter fra hytta.

Ice ønsket så å ta humoren i dette konseptet videre ut i sosiale medier, men det var viktig at det ble gjort på kanalenes premisser og i samarbeid med profiler hvor humoren passet naturlig inn. På bakgrunn av dette skapte ice sammen med SnilleRunar konseptet «ice bygger 5G for det du bruker 5G til» på sosiale medier.

Oskar & Erik pusser opp

Hvordan får man unge til å se fem minutter med reklame for byggevarer?

Lise Haugan fra Obs BYGG forteller om caset som underholdt og engasjerte hundretusenvis av nordmenn i fjor. Caset resulterte i den første norske nominasjonen til prestisjetunge YouTube Works Awards, og resultater man sjelden har sett – både nasjonalt og internasjonalt.

Influencer marketing: behind the scenes!

Max Social gir deg et eksklusivt innblikk i hvordan det egentlig fungerer når man jobber med influencere.

- Hva går galt når det ikke virker? Var det vår feil, kundens feil, influencerens feil?
- Hvordan fungerer det rent praktisk sett å jobbe med profiler? Vi tar deg med behind the scenes.
- Hvilke kampanjer har vært en suksess du som markedssjef kan la deg inspirere av? Lær av to mini-case som tar for seg gode kampanjer med bruk av influencere i de sosiale mediene Instagram & Tiktok.

Vis arrangement →
Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2022!
juni
8.
5:30 p.m.17:30

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører for 2022!

Meld deg på her!

Program:

Kl.17.00 – 18.00: Registrering, Bobler, mingling, deilig tapas og loddutdeling til kveldens gavedryss

18.00 – 18:30: Konferansier Emma Lunden (Bold Type Managment) ønsker velkommen – gavedryss fra scenen

18.30 – 19.30: Presentasjoner fra de nominerte kandidatene - AKT, Kanalbyen og Phonero. Gavedryss fra scenen

19.30 – 19.45: Uforglemmelig underholdningsinnslag med stand-uper Fredrik Landmark

19.45 – : Vi presenterer vinner av Årets Markedsfører 2023 – premieutdeling

20.00 – 20.20: Uforglemmelig underholdningsinnslag med Spellemannsnominerte Unge Beirut

21.20 – utover: FEST med DJ Spotify

Vi lover dere hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss og deilig mat! 

Ses vi? 

Vis arrangement →
Gratis frokostseminar: Kommunikasjon i kaos med Kommunikasjonsforeningen i Agder
mai
10.
8:30 a.m.08:30

Gratis frokostseminar: Kommunikasjon i kaos med Kommunikasjonsforeningen i Agder

Sammen med Kommunikasjonsforeningen i Agder ønsker vi velkommen til felles frokostseminar!

Enten dere står i en lang og seig krise, eller det er en pågående endring i organisasjonen: å kommunisere i uoversiktlige omstendigheter er krevende.

Seniorrådgiverne Tiril Haarsaker og Maren Bækkelund Ellingsen har jobbet med krise- og endringskommunikasjon i flere år, og har bistått virksomheter som blant annet Tibber, Sparebanken 1, McDonald’s og FINN med strategisk og operativ posisjonering.

På dette frokostmøtet deler de erfaringer og råd som kan bidra til å jobbe systematisk - og beholde roen, når omstendighetene er kaotiske. De deler teori og nyttige verktøy, men viktigst av alt er de praktiske erfaringene om hva som fungerer - og hva som overhode IKKE fungerer.

Vis arrangement →
Kontekstuell annonsering: Tatt helt ut av kontekst!
apr.
27.
8:00 a.m.08:00

Kontekstuell annonsering: Tatt helt ut av kontekst!

Markedsføringsforeningen i Kristiansand ønsker velkommen til frokostseminar torsdag 27. april! 

Temaet for frokostseminaret er kontekstuell annonsering. Vi får besøk av Tor Helge Løvåsen som er Head of Advertising Operations ved Polaris Media.

Under seminaret får du lære mer om: 

  • Hvorfor snakker vi mer og mer om kontekst, og innhold?

  • Hvordan påvirker kontekstuelle annonseprodukter fremtidens merkevarestrategier?

  • Hvilke kontekstuelle annonsemuligheter/verktøy finnes for nasjonale-, regionale og lokaleannonsører?

  • Hvorfor og hvordan kommer du i gang med kontekstuell markedsføring? 

Påmelding

Praktisk informasjon:

Hvor: Fædrelandsvennen, 4. etg, Rådhusgata 14, Kristiansand

Når: Vi serverer frokost fra kl 08.00 - seminaret begynner 08.30

Pris medlemmer: 499,-

Pris ikke medlemmer: 899,-

 

Velkommen! 

Vis arrangement →
Generalforsamling 16. mars på Håndverkeren
mars
16.
4:30 p.m.16:30

Generalforsamling 16. mars på Håndverkeren

Velkommen til fysisk generalforsamling på Håndverkeren i Kristiansand.




MØT BRANSJEKOLLEGER TIL EN HYGGELIG ETTERMIDDAG 16. MARS KL. 16.30!

 Vi møtes for å markere et fantastisk godt år i Markedsføringsforeningen sammen med våre kjære medlemmer! Vi kombinerer årsmøtet med deilig mat og drikke. Hver medlemsbedrift får gratis inngang, mat og drikke for én person. 

 

Agenda:

- Årsmøte

- Servering av mat og god drikke

 

Arrangementet er gratis for inntil én person pr. medlemsbedrift. Ikke-medlemmer kr 400,-

 Bindende påmelding innen 10. mars.




Ved allergener eller om det er noe du absolutt ikke kan ha, send oss en mail på post@mff.no. Menyen er ikke satt enda.

Klikk her for å laste ned årsregnskapet 2022

Klikk her for å laste ned årsmeldingen til Markedsføringsforeningen 2022

Vis arrangement →
Oppskriften på en sterk merkevare med Kantar
feb.
16.
8:15 a.m.08:15

Oppskriften på en sterk merkevare med Kantar

Merkevarebygging i krisetider og oppskriften på en sterk merkevare med Kantar

Kantar er et av verdens største og ledende rådgivningsselskaper innen markedsundersøkelser og -analyse.

Har du lurt på hva som er oppskriften på en sterk merkevare, eller hva de sterke merkevarene gjør riktig? Det skal vi se på i dette frokostseminaret sammen med Kantar. Vi skal også se på hvordan en pandemi, økning i renter, dyrere drivstoff og høye strømpriser påvirker forbrukerne. Her får du svar på om forbrukertrendene har forandret seg og hvordan vi reagerer i krisetider.

I dette seminaret skal vi gjennom store temaer som merkevarebygging, krisetider og hvordan merkevarebygge i utfordrende perioder.

Om foredragsholderen: Aslaug Kalve er Strategisk Rådgiver Merkevare i Kantar. Hun har over 20 års erfaring innen markedsanalyse, merkevare, strategi, kommunikasjon og medier, med jobb i selskapene MMI/Synovate, MediaCom og sist som analysesjef i P4 gruppen. Hennes ekspertise er analyse og problemstilling knyttet til merkevarebygging og kommunikasjon, og har jobbet med bransjer som Food & Retail, Bank og Forsikring, Legemiddelindustri, Medier, Politikk og Department.

Vis arrangement →
Hvordan lage en markedsstrategi som faktisk fungerer?
jan.
25.
8:00 a.m.08:00

Hvordan lage en markedsstrategi som faktisk fungerer?

Markedssjefene ved Trine Kolbjørnsen leverer foredrag om markedsstrategi.

Etter å ha jobbet med hundrevis av kunder innen de fleste bransjer, har Markedssjefene utviklet sin egen metode for å lage en markedsstrategi som faktisk fungerer. I foredraget forteller Trine Kolbjørnsen hva de mener med i strategien og hva som kan være fint å ha med. Teamer vi skal innom inkluderer posisjonering og konkurrentanalyse, mål og målgrupper, personas og kjøpsreisen. I tillegg belyser hun viktigheten av en tydelig og enkel kommunikasjonsstrategi.

Om Markedssjefene

Markedssjefene er et konsulentselskap som leverer marketing for hire. Hos oss kan du leie markedsførere, når du vil og så lenge du vil.

Våre konsulenter er spesialister på markedsføring. Vi er fagsterke, fremoverlente og hyggelige å ha som kollegaer. Vi setter oss stadig inn i nye problemstillinger og kommer raskt i gang.

Om foredragsholder Trine Kolbjørnsen

Trine Kolbjørnsen har over 10 års fartstid innen markedsføring. Som konsulent har hun erfaring fra de aller fleste bransjer, men hjertet banker litt ekstra for komplekse kunder med komplekse budskap. Har du lyst å bli bedre kjent kan du sjekke LinkedIn-profilen hennes eller lytte til podcasten Markedslønsj hvor hun er en av to programledere.

Vis arrangement →
Årets store julefrokost
des.
1.
7:45 a.m.07:45

Årets store julefrokost

Årets julefrokost med MFF

HO HO HO - tiden er inne for å finne frem eller lage en fæl julegenser!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember.

Under denne frokosten kjører vi derfor en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater» - i tillegg til mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger. 

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med deilig julemusikk, gavedryss med premier, julebingo og deilig julefrokost. På denne frokosten får du garantert julestemning! Utfyllende program kommer når det nærmer seg.

Vis arrangement →
Kanalbattle i samarbeid med MFO
okt.
26.
9:00 a.m.09:00

Kanalbattle i samarbeid med MFO

Kanalbattle med MFO: Hvem fortjener penga våre i 2023?

Vi gjentar suksessen og blir med på kanalbattle!

Den 26. oktober får vi bevitne kanalenes viktigste pitch i løpet av året, når det blir arrangert MFO Kanalbattle for femte år på rad. Ti kanaler skal i ilden og selveste Jenny Skavlan skal lose oss gjennom morgenen.

Nytt av året er at kanalene ikke lenger står fritt til å presentere hva de vil fra scenen under sine 10 allokerte minutter. I år må de nemlig svare på en helt spesifikk brief. Les briefen byråene har fått HER 

 

I år har MFO også lagt til enda en ny faktor inn i miksen, vinneren avgjøres ikke lenger bare av publikum men også av en meget kompetent fagjury. 

 

De ti kanalene som skal i ilden er Snapchat, TV2, Schibsted, Clear Channel, Google/YouTube, Bauer Media, Amedia, Egmont People, Media Direct Norge og Facebook/Instagram. Hvem som skal sitte i juryen blir oppdatert fortløpende.

 

Hva er MFO Kanalbattle?
10 utvalgte kanalrepresentanter får 10 minutter hver til å pitche mulighetene som ligger i sin kanal, slik at du som sitter i salen kan sette opp den ultimate markedsføringsmiksen for din bedrift. Det beste som har skjedd i matchmaking-universet siden Tinder!

 

Merk: Dette er et digitalt frokostmøte.

Link sendes ut en dag i forkant. 

Vis arrangement →
LinkedIn - En plattform du må være synlig på i 2022
sep.
22.
8:00 a.m.08:00

LinkedIn - En plattform du må være synlig på i 2022

  • 9 Tordenskjolds gate Kristiansand, Agder, 4612 Norway (kart)
  • Google Calendar ICS

Vi gir deg tre alternativer for økt synlighet på LinkedIn

På tolv måneder gikk Fredrik Fornes i Hubify fra null til én million visninger på LinkedIn. Det mangedoblet salget – og styrket både hans personlige og selskapets merkevare. Nå hjelper han andre med å oppnå det samme 🚀

Sommeren 2020 var LinkedIn-profilen han sin helt død. En utdatert CV var alt du fant om du søkte Fredrik opp. Han bestemte seg for at han måtte ta grep, og teste ut denne plattformen – selv om det var dritskummelt.

Ett år senere har han holdt LinkedIn-foredrag for organisasjoner som Amnesty Norge, SpareBank 1, Schibsted, PwC og Deloitte – og fått prisen «Årets talent» under Social Media Days 2021.

I dag, etter halvannet år på LinkedIn, har han fem millioner visninger – og innkommende salg fra henvendelser gjennom LinkedIn alene til to millioner kroner.

Disse tallene sier egentlig veldig lite om Fredrik – men utrolig mye om LinkedIn. Det bor et enormt, uforløst potensial i denne plattformen – hvis du bare velger å bruke den.

Det er det under én prosent av medlemsmassen som gjør i dag. 99,6 prosent sitter i skyggen og publiserer aldri egne LinkedIn-innlegg. De resterende 0,4 prosentene deler på all trafikken.

Fredrik er blant de 0,4 prosentene. Så er det store spørsmålet: Er du?

Hvor: Tordenskjolds gate 9, 4612 Kristiansand S, Noroff

Det er også mulig å bli med digitalt

Når: Oppmøte kl 08.00 - seminar begynner 08.30

Pris medlemmer: 490,-

Pris ikke medlemmer: 899,-

Vis arrangement →
Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører 2021!
aug.
25.
5:30 p.m.17:30

Årets store sommerfest - kåring av årets markedsfører 2021!

Velkommen til årets store sommerfest med MFF! 

Endelig kan vi igjen samles for en koselig aften.

25. August kl. 17.30 kan du bli med på avdukingen av Årets Markedsfører 2021! På scenen får du høre finalistene fortelle om deres markedsstrategi. Du kan glede deg til å høre fra Hennig Olsen, Noroff og Regntøyspesialisten.  

Agenda: 

  • Registering fra kl. 17.30

  • Presentasjoner og kåring fra kl. 18.00 - 19.00

  • Mingling, mat og drikke fra kl. 19.00 -

Vi lover dere hyggelig stemning, et fantastisk premiedryss og noe godt å bite i! 

Dersom du ønsker vegetar, vegansk eller har allergier vi skal ta hensyn til send en melding til post@mff.no.  

Ses vi? 

Meld deg på her: https://bit.ly/3lgUwks

Vis arrangement →
Google Analytics, hva skjer nå?
mai
19.
8:30 a.m.08:30

Google Analytics, hva skjer nå?

Velkommen til frokostmøte hos Noroff 19. mai

1 juli 2023 stopper Google Universial Analytics å samle inn data. Det betyr at om din bedrift bruker Google Analytics er du nødt til å velge et nytt analyseverktøy. Google vil ha deg over på Google Analytics 4, men er det det riktige verktøyet for deg? Mye av det du en gang kunne om Analytics gjelder ikke lenger.

I dette foredraget vil du lære:

Hvorfor legger Google ned Universal Analytics?

Alternativer til Universal Analytics (inkl GA4)

Hvordan Google Analytics 4 skiller seg fra Universal Analytics

Fordeler og ulemper med Google Analytics 4

Hvordan komme i gang med med Google Analytics 4

Meld deg på her: https://bit.ly/3KSCY8A

Vis arrangement →
Årets store julefrokost!
des.
2.
8:00 a.m.08:00

Årets store julefrokost!

HO HO HO - endelig er tiden inne for å klemme i den fæleste julegenseren du har!

Tradisjonen tro inviterer vi i MFF til julefrokost første torsdagen i desember. En liten notabene er at kåring av «Årets Markedsfører 2021» er flyttet til våren, så under denne frokosten kjører vi derfor en uformell og artig kåring av «Årets Ugly Christmas Sweater» - i tillegg til mingling og hyggelig samvær med bransjekolleger. 

Vi oppfordrer alle markedsføringsteam til å ta en pause i julestria for å bli med på denne frokosten. Vi kan foreløpig friste med deilig julemusikk, gavedryss med 24 premier, julebingo og deilig julefrokost. På denne frokosten får du garantert julestemning! Utfyllende program kommer når det nærmer seg. 

Ikke-medlem kr 990,-
Medlem kr 599,-
Meld deg på: https://bit.ly/3iyBNQq

Vis arrangement →