Vi gjentar suksessen!
Er du klar for å se de beste byråene i byen kjempe om heder og ære?
Byråbattle 2023 var en braksuksess og endte med utsolgt og venteliste.
Byråene er satt! I salen battle ser vi:
Fabel
Falk
Marketing & Coms
Nosleeptillbrooklyn
South Coast Creative
I år har vi fått med oss Agder Røde Kors på laget og vi har utviklet en case og problemstilling. Det blir en rekrutteringskampanje med fokus på å rekruttere menn til frivillig arbeid til Agder Røde Kors.
Dette blir en morgen fylt med kreativitet, strategi og høy puls!
De mest kreative hodene fra bransjens ledende byråer skal konkurrere mot hverandre. Hvem er best på kampanjer, strategier og innovasjon? Du får sjansen til å se dem i aksjon!
Ta med deg kollegaene, kundene eller vennene dine for frokost med god stemning, latter og spenning. Dette er ikke bare en battle, men også en perfekt mulighet for mingling og å utvide nettverket ditt.
Kjøp billetter nå, og sikre deg din plass på det mest spennende byrå-arrangementet i år!
Dette er Byråbattle Sørlandet:
1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?
7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2024! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.
De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!
Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.
Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.
Dette er hva byråene skal presentere:
skissere en mediestrategi basert på brief
Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til målgruppen(e).
Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres
Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.
Dette får vinnerne av Byråbattle Sørlandet:
Heder og ære
Batch som de kan bruke som viser at de er vinnere av Byråbattle Sørlandet
Første samtale med evt kunde for å gjennomføre kampanjen
NB: Kunden må ikke gjennomføre kampanjen dersom det ikke er ønskelig. Kunden står fritt til å velge annet byrå enn vinnerne til å gjennomføre kampanje eller annet samarbeid. Kunden kontakter byrå dersom det er aktuelt.