Tilbake til alle arrangementer

Hvorfor rebrande en merkevare?

  • Noroff / Kvadraturen 9 Tordenskjolds gate 4612 Kristiansand Norway (kart)

Frokostseminar: Hvorfor rebrande en merkevare?

I dagens raske marked kan det å ikke gjøre endringer være like risikabelt som å ta gale valg. Mange merkevarer investerer millioner i rebranding, men hvorfor? Og hva får de egentlig ut av det?

Hvorfor endre en vinnende oppskrift? Hva ligger bak beslutningen om å rebrande, og hvordan ser prosessen ut før lansering? Dette er noen av spørsmålene vi vil utforske på dette innsiktsdrevne frokostseminaret.

Vi får besøk av Lise Berntsen fra EpicDays, som vil dele sine erfaringer om hvorfor selskaper velger å rebrande, og hvilke faktorer som veier tyngst i avgjørelsen. Med solid erfaring fra flere komplette rebrandinger, vil Lise gi verdifulle innsikter i hva som skal til for å lykkes.

I tillegg vil Joakim Løschbrandt, Creative Brand Lead i Blivakker, presentere deres helt ferske rebranding, som ble lansert i august 2024 og ruller ut disse dager. Som Norges største nettbutikk for skjønnhetsprodukter, har Blivakker nylig gjennomgått en spennende prosess for å fornye merkevaren. Joakim vil dele deres ferske erfaringer, og innsikter fra denne reisen. Han vil gi litt innblikk i de strategiske vurderingene bak fornyelsen av merkevaren, hva som motiverte endringen, og hvilke faktorer som er avgjørende for en vellykket rebranding. Vi ser frem til å høre hvordan Blivakker har tilpasset seg et stadig skiftende marked og hva andre merkevarer kan lære av denne prosessen.



Foredragsholdere:

- Lise Berntsen – Daglig Leder, EpicDays

- Joakim Løschbrandt – Creative Brand Lead, Blivakker

Tidligere arrangement: 29. august
Innholdsmarkedsføring
Senere arrangement: 22. oktober
Hvordan lykkes med B2B markedsføring?