Årets markedsfører 2021 er kåret!

Etter en utsolgt kveld på Teateret i Kristiansand ble endelig årets markedsfører kåret. De tre finalistene besto av Regntøyspesialisten, Hennig Olsen is og Noroff. Alle tre presenterte sine markedsføringsstrategier og har imponert både jury og alle som var tilstede på markeringen.

Her er juryens begrunnelse:

Årets Markedsfører 2021 viser at de kjenner målgruppen sin godt, og bruker den kunnskapen i det daglige markedsarbeidet. De henter inspirasjon og innsikt gjennom nærhet til mennesker som er opptatt av produktene og er målgruppe for markedsarbeidet. Vinneren har en sterk lokal forankring, men også et nasjonalt publikum – en kombinasjon som kommer tydelig frem i egen markedsføring. De har en sterk merkevare, med ulike produktmerker – bygd på egen historie og tilhørighet, på dype følelser, og på små og store hendelser i menneskers liv og hverdag.

Juryen er imponert over det langsiktige og konsistente arbeidet til vinneren. Årets Markedsfører 2021 leverer helhetlige kampanjer, med en solid rød tråd og konsistens i alt fra produktegenskaper til merkenavn, merkeelementer, kommunikasjon og visualisering, som har truffet målgruppen på en svært god måte.

Og det traff også juryen – som mener årets vinner er kremen av hva Sørlandet leverer – særlig om sommeren.

Årets Markedsfører 2021 er: HENNIG OLSEN IS