Den store julefrokosten - 2016

Årets store julefrokost lå tidlig an til å bli en populær event, og sannelig slo vi alle rekorder: nær 200 påmeldte! Q42 leverte splitter nye, flotte lokaler og nydelig julefrokostbuffet. Konferansier Olav Dale tok oss solid og underholdende gjennom morgenen, og Mysti spilte stemningsfulle juleslagere. 

Årets finalister til prisen Årets markedsfører i Vest-Agder var:

Kanalbyen, Strai kjøkken og Palmesus.
 

Årets jury bestod av: 

Aleksander Lien - Nestleder MFF
Cecilie Andersen - Agderforskning
Tobias Sindland - 07 Sør
Camilla Strønstad - Skeie Eiendom
Svein E. Berglihn - Berglihn Gullsmed
Geir Tønnesland - SG Armaturen
Jan Kristian Benestad - Igland Garasjen
Tove Timenes - Strai kjøkken (ble erstattet av Vibeke Bals Borge Håverstad fra Cameron)


Årets vinner er Palmesus!


Her er juryens begrunnelse: 

Med 4458 festivaler i Norge er disse tro mot egen strategi i sin bevisste branding av konsept; strandfest, ikke festival – en unik posisjon med fokus på setting fremfor booking.
Gjennomarbeidet markedsstrategi opprettholder en «top of mind» også «off-season», med tilpasset innhold og aktivitetsnivå som kulminerer med «årets strandfest».

I samarbeid med lokale aktører er festivalen nyskapende i sitt fokus på egenutvikling av løsninger på mobile flater for dreining av egen kundemasse til egeneide kanaler. Kombinert med ny teknologi og atferdsbasert kommunikasjon gir dette kundeinnsikt, og muligheter for optimalisering av tilbud til publikum i tett samarbeid med en imponerende portefølje av samarbeidspartnere. En vellykket duplisering av etablerte sosiale medier og egen applikasjon bidro også til at 95% av årets billetter ble solgt via egne kanaler.

Med løpende utvidelse av egen verdikjede, som «Palmesus hotell» og «Palmesus togvogn», tas det også i større grad kontroll over kvalitetsparametere knyttet til kundens totalopplevelse.

Palmesus befester sin posisjon på dette særegne «bransjekartet», både nasjonalt og internasjonalt, og lykkes så til de grader med å leve opp til sitt løfte om å være Skandinavias største strandfest! Med 30.000 besøkende hvorav 80% er tilreisende, gir dette betydelige ringvirkninger for lokalt arbeids- og næringsliv.

Gratulerer Årets markedsfører 2016 – PALMESUS!