Årets hederlige omtale

Nytt i år var at juryen delte ut prisen Hederlig omtale.

Hva er «Hederlig Omtale» prisen
Juryen har muligheten til å dele ut prisen, «Hederlig omtale» Denne prisen er ment å hedre noen som har utmerket seg med faglig god/spennende/nyvinnende markedsføring på enkeltområder, men som ikke er nok til å nå opp som Årets Markedsfører. Det kan være en nykommer, en enkeltkampanje, SoMe – strategi, PR, eller lignende. Juryen velger fritt hva som skal være grunnlag for en eventuell utdeling. 

Juryens begrunnelse for Årets hederlige omtale

Prisen for «Hederlig omtale» går i år til en liten «nisje bedrift» som har oppnådd fantastiske resultater i et tøft marked, gjennom å markedsføre seg gjennom sosiale medier uten å ha eneste krone i budsjetter.

De er 100% dedikerte, og skaper hver uke engasjement og trafikk til butikken ved å fokusere på humor og «ned på jorda» mentalitet, ettersom mye annet i denne bransjen ofte dreier seg kun om det perfekte, som ikke flertallet av kundemassen kan speile seg i.

I tillegg til å bygge opp nettbutikk, er de blitt en destinasjonsbutikk for kjoleentusiaster rundt om i hele landet som skal besøke butikken når de er i Kristiansand.

De tørr og utfordre bransjen da de i 2022 valgte å si nei til å bli med på Black Friday, og heller valgte å kalle det «Blue Friday» ved å selge alle varene til normalpris, men heller donere 10% av omsetningen til Blå Kors.

 Hederlig omtale gikk til: IMAGE på Sandens