Julefrokosten 3. desember 2015

Vinner av Hedersprisen 2015: 

Tulla Wahlstedt 

Styrets begrunnelse: 

Styret har i år valgt å dele ut Markedsforeningens Hederspris. Denne prisen er blitt utdelt 4 ganger, sist gang i 2012, da prisen gikk til Galleri Bi-Z.  

Årets Hederspris går til en person som gjennom en lang karriere har jobbet med flere titalls nasjonale og regionale merkevarer. Vedkommende har opplevd både opp- og nedturene i en turbulent bransje, men har stått stødig gjennom flere stormer helt fra 70-tallet og frem til i dag. 

Årets Hedersprisvinner er også meget kultur- og samfunnsengasjert. Vedkommende har innehatt flere styreverv og bidratt i en rekke initiativ for å sikre likestilling og et levende kulturliv på Sørlandet. Med ektefølt engasjement og en god porsjon viljestyrke, går vedkommende ”the extra mile” for å skape verdi for kundene sine. Vinneren har gjort seg fortjent til egen bedrifts suksess gjennom hardt arbeid, entusiasme og godt lederskap.

Årets Hedersprisvinner har skapt en internkultur preget av lojale medarbeidere, og beskrives som en raus og involvert sjef. Dette sier en av de ansatte om hedersprisvinneren, som vi nå kan røpe er ei dame:

"Hadde jeg fått motorstopp på Hovden på julaften, ville hun sluppet alt og kjørt opp for å hjelpe. Faglig har hun en ypperlig teft for hva som er god markedsføring - både tekstlig og visuelt. Hun er detaljfokusert og opptatt av å sikre høy kvalitet på leveransene, og strekker seg vanvittig langt for å gi kundene god service". 

Styret i Markedsføringsforeningen har gjennom flere år, og fra ulike hold, blitt tipset om at denne kvinnen fortjener Hedersprisen. Derfor er det en stor glede å kunne avsløre at Hedersprisen 2015 går til daglig leder i landsdelens største og eldste reklamebyrå: TULLA WAHLSTEDT i Aptum Kommunikasjon!


Vinner av Årets Markedsfører i Vest-Agder 2015: 

Næringsforeningen i Kristiansandsregionen

Juryens begrunnelse: 

Årets markedsfører 2015 har jobbet strategisk bevisst over tid, og kan vise til svært konkrete resultater det siste året. Suksessen er oppnådd gjennom hardt, målrettet og systematisk markedsarbeid, med grobunn i en håndfast markedsstrategi som premisslegger for arrangementer og markedsføringstiltak. Virksomhetens aktiviteter holder en jevnt høy kvalitet, og er i seg selv blitt en viktig markedskanal mot målgruppens egne medlemmer. 

Med en markedsstrategi som blant annet omhandler å sette virksomheten på kartet i næringspolitiske spørsmål, er det ingen tvil om at foreningen er blitt en tydelig meningsbærer i politiske saker. Tallenes tale bekrefter en nærmest dobling av mediesaker i flere medieflater. 

Virksomhetens egen medlemsundersøkelse bekrefter juryens inntrykk av at årets vinner evner å leve opp til verdiene sine; handlekraftig og engasjert. Gratulerer med tittelen Årets markedsfører 2015: Næringsforeningen!