Byråbattle 2024 er gjennomført og vinneren er kåret!

Det ble en fullsatt sal i Kristiansand Kino torsdag 7. november.

5 spente byråer var klare for å presentere sin løsning på casen til Agder Røde Kors!

Dette var en morgen fylt med kreativitet, strategi og høy puls! De mest kreative hodene fra bransjens ledende byråer konkurrerte mot hverandre.

Byråene som deltok var:

  • Falk Meia

  • Fabel

  • Marketing &Comms

  • South Coast Creatives

  • Nosleeptillbrooklyn

Dette har vært en hylles til byråene på Sørlandet og jammen har de vist hva de er gode for!

Juryen var ekstremt imponert og hadde kun positive ting å si om byråene som deltok. Nivået var skyhøyt og det var vanskelig å stemme frem kun èn vinner. De 4 i juryen har individuelle stemmer, og det er sammen med stemmene fra salen vinneren kåres. Juryen besto av Anja Lian (Sandens), Morten Westvik (Røde Kors), Siril Arthun (Sparebanken Sør og Audun (Blåkors)

I år var det ekstra spennende, rett og slett fordi byråene i årets battle er så forskjellige. Her har vi eksperter på historiefortelling, videoproduksjon, kommunikasjon som treffer, strategi og medieplasseringer. Det er dette som har gjort årets Byråbattle ekstra spennende. Og utfallet ble som vi ønsket, 5 helt forskjellige løsninger på casen, sier Christina Schanke, Nestleder i Markedsføringsforeningen.


Årets vinner av Byråbattle Sørlandet 2024 er:

Fabel

Det er en veldig jevn stemmerunde og det var stor variasjon i stemmene som gikk. Men de som trakk det lengste strået og fikk aller flest stemmer var byrået Fabel og med sin +1 kampanje for Agder Røde kors.


Dette var briefen kort oppsummert:

Agder Røde Kors sliter med rekruttering av besøksvenner, da spesielt menn. Du har 50.000 kroner, hvordan ville du ha brukt pengene for å rekruttere menn til å melde seg som besøksvenn?

Ønsker du eller ditt byrå å være med neste gang? Gi oss beskjed på post@mff.no